11.02.2022
Тема: Форматування об’єктів MS Word
Практична частина
Відкрити текстовий
редактор MS Word
Технічні вимоги до
текстового документа:
Виконати налаштування параметрів сторінки:
Формат сторінки (шукати
у вкладці «Розмітка сторінки», інструмент «Розмір» )– формат А4, орієнтація книжна(інструмент
«Орієнтація»);
Поля(інструмент «Поля» в якому вибрати «Настроювані поля»): ліве поле - 1 см, праве поле – 1 см, верхнє поле –
1 см, нижнє поле – 1 см.
Виконати налаштування параметрів об’єктів на сторінці:
Заголовки ( шукати вкладка Основне, у цій вкладці: група
інструментів ШРИФТ та СТИЛІ): застосувати стиль
«ЗАГОЛОВК1» , вирівнювання по центру, шрифт - Times New Roman, рівень
контуру – напівжирний курсив Ж, розмір шрифту - 22
пт, колір – синій.
Основний текст (шукати у вкладці Основне, у цій вкладці: група
інструментів ШРИФТ та АБЗАЦ): –
вирівнювання тексту по ширині, шрифт -Calibri, розмір - 16 пт, колір
– чорний.
Абзаци(вкладка Основне, у цій вкладці: група інструментів
АБЗАЦ): спеціальний відступ зліва
першого рядка – 1 см, міжрядковий інтервал – 1,5 см, інтервал між абзацами:
перед абзацами 10 пт і після абзаців 10 пт.
Списки(вкладка Основне, у цій вкладці: група інструментів
АБЗАЦ ): у тексті розташувати у дві
колонки з розділювачем на сторінці з нумерацією:
вигляду: 1)____; 2)____; Виділити мишкою тільки список та використати
інструмент дві колонки, його треба шукати у вкладці «Розмітка
сторінки» інструмент Стовпці)і т.д.
Зображення на усіх сторінках відформатовані з
розташуванням у тексті, з стильними рамками та
помірною яскравістю та відповідною контрастністю.
Нижній колонтитул(у вкладці ВСТАВЛЕННЯ, інструмент нижній
колонтитул): містить запис про автора роботи, а саме: ©П.І.Б.
учня-2022, ®клас-2022, дата виконання роботи.
Колір сторінки(у вкладці «Розмітка сторінки» інструмент «колір
сторінки»: світло-блакитний.
Водяний знак ( у вкладці «Розмітка сторінки» інструмент
«водяний знак»)у вигляді тексту:
«Ліцей 7».
Рамка на сторінці( у вкладці «Розмітка сторінки», інструмент
«Межі сторінки»: фіолетова.
Вставити номери сторінок(у вкладці «Вставлення»
інструмент «верхній колонтитул») у верхньому
колонтитулі праворуч.
Вставити зображення символів з
довільним текстовим ефектом: "E-mail@gmail.com"
розміром 78x60 пт в верхньому
колонтитулі сторінок ліворуч.
Вставити титульну сторінку( у вкладці «Вставлення», інструмент
«Титульна сторінка»), скориставшись шаблоном
"Перспектива", на якій прописана назва "Практична робота в текстовому процесорі MS Word"
Вставити текстове поле(у вкладці «Вставлення», інструмент «Текстове поле»)» на титульну
сторінку, в цьому полі записати текст: "П.І.Б. учня, клас, дата
виконання роботи" і розмістити це текстове поле внизу титульної сторінки
по центру, розмір шрифту 18, напівжирний, без меж, проте заливка:
жовтого кольору.
Вставити автоматичний зміст(у вкладці
«Посилання», інструмент «Зміст») текстового
документа на останній сторінці.
Застосувати спосіб захисту інформації ( у вкладці «Вставлення» інструмент «Фігури»,
шаблон прямокутника) на сторінках від копіювання: покрити
відформатовану сторінку автофігурою прямокутник
, розтягнути його на всю сторінку і застосувати 100%
прозорість цього прямокутника. Зберегти.
Завдання
1. Створити
засобами текстового процесора MS Word на
сторінці 2 таблицю-визначник «Тип дискурсивності
особистості»
відповідно до зразка.
Таблиця 1.Тип дискурсивності особистості в соціальній мережі |
||||||||||||
Види комунікацій |
Еспресивні |
Інтуїтивні |
Сенсорні |
Раціональні |
||||||||
Ритуальний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Теартральний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Мистецький |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Мережний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Літературний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Масовий |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Сміховий |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Травестійний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Музичний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Спортивний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Інтелектуальний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Елітарний |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Завдання
2. Створити
засобами текстового процесора MS Word на
сторінці 2 таблицю-визначник «Типи комунікацій між користувачами мережі» відповідно до
зразка з контурами
Таблиця 2.Типи комунікацій між
користувачами мережі |
||||||||||||
Види комунікаторів |
Вокальний |
Зоровий |
Тактильний |
Мультимедійний |
||||||||
Аніматори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Автори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Принципали |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Контактери |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Символізатори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Масовики |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Агітатори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Пропагандасти |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Інформатори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Коментатори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Експерти |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Організатори |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
- |
0 |
+ |
Завдання
3. Створити
засобами текстового процесора MS Word на
сторінці 2 таблицю-матрицю «Пізнавальні домінанти
у свідомості людини»
відповідно до зразка.
Таблиця 3. Пізнавальні
домінанти у свідомості освіченої людини |
||||||||||||||||||||
Заповнити комірки такими
значеннями за ознакою смислового сенсу |
||||||||||||||||||||
|
Осягнення |
Інтуїція |
Застосування |
Осмислення |
||||||||||||||||
Перед-здогадки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Здоровий глузд |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Розсуд-роздум |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Перевірки |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Виміри глибини |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Завдання
4. Створити
засобами текстового процесора MS Word на
сторінці 2 таблицю-каркас нашарувань «Психологічні
домінанти у свідомості людини» відповідно до зразка.
Таблиця 4. «Психологічні
домінанти у свідомості освіченої людини» |
|||||||||||||||||||
Спілкування |
Розуміння |
Пізнання |
Освоєння |
Регулювання |
|||||||||||||||
Читання |
Вивчення |
Створення |
Мислення |
Охоплення |
Усвідомлення |
Дослідження |
Доведення |
||||||||||||
Труднощі |
Проблеми |
Побудови |
Розкриття |
Розробки |
Орієнтири |
Впливи |
Взаємодії |
Розвідки |
|||||||||||
Жест |
Міміка |
Графіка |
Музика |
Танець |
Твір |
Програма |
Подія |
Флешмоб |
|||||||||||
Кольори |
Фони |
Ракурси |
Сцени |
Контури |
Стилі |
Техніки |
Тони |
Форми |
|||||||||||
Рівноваги |
Перспективи |
Відстані |
Затемнення |
Освітлення |
Деформації |
Подібність |
Асиметрія |
Композиція |
|||||||||||
Завдання
5. Створити
засобами текстового процесора MS Word на
сторінці 3-5 таблицю-сукупність «Моделі авторських освітніх шкіл» відповідно до
зразка.
Таблиця 5. Моделі авторських освітніх шкіл |
|||||
№ |
Назва об’єкта |
Вид об’єктів |
Складові компоненти |
Властивість складників |
Діапазон значень властивостей складників |
1 |
Топологія моделі авторської онлайн школи |
Формальна модель АОШ |
Самонавчання |
Програмність |
Конструктивність |
Самовиховання |
Керованість |
Технологічність |
|||
Саморозвиток |
Координованість |
Прогнозованість |
|||
Самозбереження |
Надійність |
Інформаційність |
|||
Самовдосконалення |
Складність |
Гарантованість |
|||
Універсальна
модель АОШ |
Групове навчання |
Чутливість |
Коаліційність |
||
Групове виховання |
Стійкість |
Інноваційність |
|||
Груповий розвиток |
Безпечність |
Функціональність |
|||
Багатоваріативна модель АОШ |
Отримання досвіду |
Концептуальність |
Інтерактивність |
||
Реалізація стратегії |
Ергономічність |
Результативність |
|||
Розвиток інтуїції та
прогнозування конфліктних подій |
Масштабність |
Стадійність |
|||
Формування компетенцій аналізу |
Узгодженість |
Оптимальність |
|||
Розпізнавання ризиків
і втрат |
Компромісність |
Прогнозованість |
|||
Гібридна модель АОШ |
Засвоєння моделей
поведінки в коаліціях |
Енергоємність |
Раціональність |
||
Осмислення подій та
реакцій на зовнішні впливи |
Фундаментальність |
Доповнюваність |
|||
Реалізація ресурсів
штурмуового успіху |
Морфологічність |
Інтервальність |
|||
Проектування сценаріїв
успіху |
Факторність |
Перехресність |
|||
Виборювання персональної
позиції в ієрархіях |
Повнота |
Визначеність |
|||
2 |
Парадигма авторської онлайн школи |
Ідеологічна модель АОШ |
Виховні концепції |
Управлінська система освіти і науки |
Консервативність, Інноваційність, Відкритість |
Ідеологічні концепції |
Приватне право на науку, освіту, самоосвіту |
Реакційність, Таємність, Критичність |
|||
Наукові концепції |
Громадянське право на освіту, науку,
розвиток |
Революційність, Клановість, Дозволеність |
|||
Теологічні концепції |
Філософська концепція науки |
Радикальність, Демократичність |
|||
Правові концепції |
Свідомість учасників АОШ |
Еволюційність, Регіональність |
|||
Устави та Санкції
АОШ |
Віра, довіра учасників АОШ |
Періодичність, Автономність, Магістральність. |
|||
Прагматична модель АОШ |
Синергетичні принципи |
Інклюзія |
Ліберальність, Комформізм, |
||
Фінансові втрати і збитки |
Кошторис Кредити |
Табуйованість, діалектичність |
|||
Гегемонія прибутку і достатку |
Колекції знань та досвіду |
Концептуальність, Релігійність, Моральність |
|||
Цінності життя і здоров’я |
Бази даних та залежностей |
Традиційність, Світоглядність |
|||
Відношення до природи |
Бібліотеки книг і журналів |
Трансформованість Включеність |
|||
Феноменологічна модель АОШ |
Технологія «традиційної школи» |
Ресурси АОШ |
Фрагметарність Самоврядність Вітруальність |
||
Технологіїя «школи
розвитку» |
Соціуми АОШ |
Комунікативність |
|||
Технологія «школи
соціалізації» |
Процеси АОШ |
Сигнальність |
|||
Креативні технологія |
Регламент АОШ |
Інтенсивність |
|||
Експериментальні технології |
Масштаб АОШ |
Непервність сервісність |
|||
Дистанційні технології |
Реалії АОШ |
Доступність Концептуальність |
|||
Інтерактивні технології |
Методи АОШ |
Мультимедійність Масовість |
|||
Проблемні НЛП-технології |
Контроль
АОШ |
Гнучкість Глобальність |
Завдання 6. Створити
засобами текстового процесора MS Word на сторінках текстову інформацію
відповідно до технічних вимог
Текст для
опрацювання( саме цей текст можна скопіювати в у свій тестовий документ)
Об’єкти електронної таблиці
Електронні
таблиці на відміну від текстових процесорів
призначені для обробки інформації нетекстового характеру. Ця інформація має
більш специфічний вигляд; здебільшого це певним чином організована числова
інформація. Основною особливістю електронних таблиць є використання формул і
можливість автоматичного перерахунку таблиць у разі зміни даних у таблиці, якщо
ці дані використовуються у формулах. У зв’язку з цим електронні таблиці часто
називають електронними процесорами.
Microsoft Excel — засіб
для роботи з електронними таблицями, що набагато перевищує за своїми
можливостями існуючі редактори таблиць. Перша версія даного продукту була
розроблена фірмою Microsoft у 1985 році. Microsoft Excel — це простий і зручний
засіб, що дає можливість проаналізувати дані і за необхідності поінформувати
про результат зацікавлену аудиторію, використовуючи Internet. Microsoft Excel є
на сьогоднішній день найпопулярнішим табличним редактором у світі.
Спеціальні можливості. У
Microsoft Excel включені деякі можливості, що дають змогу спростити роботу і
виконати необхідні обчислення.
Ще однією цікавою особливістю редактора Excel є можливість
роботи з географічними мапами Карта...
Електронна
таблиця
Будь-яка таблиця складається з рядків і стовпців, як правило,
рядки нумеруються цифрами 1, 2, 3 і т. д.
до 16384, а стовпцям присвоюється відповідність латинському
алфавіту A, B, C і т. д. Причому коли алфавіт
закінчується, за Z ідуть AA, AB, AC і
т. д. до IV. Перетинання рядків і стовпців утворить
комірку. Кожна комірка має адресу, що позначається ім’ям стовпця та
номером рядка. Наприклад, B5
У комірки заносяться
дані. Надалі в разі звертання до цих даних завжди йде посилання на адресу
комірки, в якій вони розташовані. Наприклад, в Е9 розташоване
число 5. Якщо необідно провести які-небудь дії з цими даними —
наприклад, скласти два числа 4 з комірки A1 і 4 з
комірки C7 і помістити їх суму в комірку C3,
то в комірку C3 вводиться формула = A1 + C7 і
в комірці C3 з’являється результат 8.
Вікно
редактора Excel
Вікно редактора Excel має кілька стандартних елементів. Одні з них постійно
присутні, інші можна змінювати за бажанням користувача.
Вікно має типові елементи. Заголовок
вікна розміщується зверху і включає ім’я книги. Праворуч розміщено кнопки згортання, відновлення і закриття вікна.
Верхній рядок вікна – це рядок
заголовок.
Під рядком заголовку у вікні розміщено рядок
меню, який
містить такі меню: Файл – для роботи з файлами документів; Основне – редагування документів; Вигляд – вигляд вікна, зміна режимів перегляду документів; Вставлення
– вставка малюнків, діаграм, дати і часу, формул тощо; Формули – форматування документів (встановлення шрифтів, параметрів
абзацу); Розмітка сторінки –
сервісні функції (перевірка орфографії, встановлення параметрів
Excel); Дані – робота з
базами даних; ? – довідка по Excel.
Під рядком
меню розміщено панелі інструментів. Для
вибору необхідної панелі інструментів користуються командою – з’явиться відповідне вікно, у якому із списку слід вибрати необхідні панелі.
Під панелями інструментів
знаходиться рядок формул, в лівому
кутку якого висвічується
Вікна книг табличного процесора Excel
Файл, створений в MS Excel називається
книгою (Книга1, книга2, …). Кожна книга складається з листів кількох типів
(Лист1, лист2,…). Робочі листи - це електронні таблиці, що складаються з
колонок та рядків. Максимальне число колонок таблиці - 255, рядків - 16384.
Колонки позначаються зліва направо літерами А,В,С, . . .,AA,AB, . . . ,
IU,IV. Рядки - зверху вниз цифрами 1 . . . 16384. На перетині колонки і
рядка розміщується клітка. Позначення (адреса) клітинки складається з позначення
колонки та рядка.
В Excel може існувати одночасно
кілька вікон книг. Для маніпуляції з вікнами використовують меню. Активне вікно
виводиться на перший план і може перекривати інші вікна. Користувач може
змінювати положення та розмір вікон.
Вікно має типові елементи. Заголовок
вікна розміщується зверху і включає ім’я книги. Праворуч розміщено кнопки
згортання, відновлення і закриття вікна.
Список листів розміщується ліворуч в нижньому
рядку вікна. Список листів можна гортати за допомогою кнопок прокрутки, які
знаходяться ліворуч від списку. Робочим листам присвоюється імена Лист1, Лист2,
... , а листам з діаграмами - Диаграмма1, Диаграмма2, ...
У вікні книги відображується вміст активного листа. У робочому листі
відображується електронна таблиця, яка містить імена колонок, номера рядків,
клітки, горизонтальну та вертикальну смуги прокрутки.
Одна з кліток таблиці виділена темною прямокутною
рамкою - це табличний курсор. Адреса активної чарунки виводиться у лівій
частині рядка формул. Переміщувати табличний курсор можна клавішами управління
курсором або з допомогою миші. Для зміни активного листа слід клацнути
мишою по ярлику листа у списку листів.
Типи даних, що використовуються в табличному процесорі Excel.
Редагування даних.
В клітки таблиці Microsoft Excel можна заносити дані таких
типів:
1. числа, включаючи дату і час;
2. текст;
3. формули.
² Числа використовуються у формі: цілі, дійсні, з експонентою,
дробові.
² Цілі – використовуються цифри 0, 1, ....9, знаки + та - .
² Дійсні – включають десяткову крапку, що розділяє цілу і
дробову частину.
² Числа з експонентою – мантису і порядок числа розділяє
латинська буква e (E) (3Е + 8; 0.624 Е-23)
² Дробові числа – вводиться ціла частина числа, символ пробілу,
чисельник, знак / (ділення) і знаменник.
² Дата вводиться у форматі – ДД/ММ/РРРР, час – ГГ:ХХ:СС.
Якщо дані вводяться не у форматі числа, то Microsoft Excel
сприймає їх як текст. Якщо введені числа чи формули потрібно інтерпретувати як
текст, то їх введення повинно починатися із апострофа ('), наприклад: '1234.
Формула починається із символу = і являє собою сукупність операндів, з'єднаних знаками
операцій і круглих дужок. Операндом може бути число, текст, логічне значення,
адреса клітинки або посилання на неї, функція. В полі клітинки після введення
формули може відображатися або формула, або значення, обчислене за формулою.
Для введення або редагування даних будь-якої клітки таблиці,
слід її зробити активною.
Для редагування даних активної клітки натиснути F2 або
двічі клацнути мишею по ній. Натискуванням клавіші Enter закінчується введення або
редагування даних у клітці.
Особливістю введення в Excel є Автозаполнение. Ця функція
працює при встановленому прапорці Автозаполнение значений ячеек вкладки Правка
діалогового вікна Параметры (команди Сервис). При введенні даних в цьому режимі
Excel намагається угадати, що вводити і допише свій варіант до кінця. Якщо ви
згодні, то натисніть Enter, інакше продовжіть введення.
Виділення діапазону кліток:
1. мишею;
2. для виділення колонки або
рядка – клацнути мишею по заголовку колонки або номеру рядка;
3. для виділення несуміжного
діапазону кліток утримувати натиснутою Ctrl.
Виділений
фрагмент можна вилучити, очистити, вставити, перемістити, скопіювати. Для цього
використовують буфер обміну.
Результат
виконаної практичної частини надіслати на електронну адресу: vinnser@gmail.com
************************
************************
Завдання на розвиток кмітливості
Завдання 1.
Головоломка 1: Назвіть два числа, кожне з яких
складаються тільки з двох одиниць та володіють властивістю: сума двох чисел
рівна їх добутку.
Відповідь: 11 та 1,1. Перевірте: 11·1,1= 11+ 1,1 = 12,1
Знайти два однакових цілих числа такі,
що їх сума дорівнює добутку: наприклад 0+0=0; 0·0=0. Знайдіть ще інше таке ціле
число.
Завдання 2.
Головоломка 2: Впишіть вісім цифр{1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8}, окрім 9 та 0, в клітинки фігури так, щоб послідовні цифри не виявились по сусідству по горизонталі та по
вертикалі.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Відповідь: наводжу один із варіантів.
Перевірте на цьому варіанті умову задачі.
Знайдіть самостійно свій варіант відповіді.
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
5 |
|
|
|
7 |
1 |
8 |
2 |
|
|
|
4 |
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 3.
Головоломка 3: Записати трьома п’ятірками та
арифметичними діями такі цифри: 1, 2, 4, 5.
Відповідь: наводжу один із варіантів.
5·(5-5)=0;
(5:5)·5=1,
(5+5):5=2,
4=5-(5:5),
5=5+5-5=5*(5:5).
Знайдіть самостійно свій варіант відповіді
для п’яти 5 і для таких виразів:
5…5…5…5…5=6;
5…5…5…5…5=7,
5…5…5…5…5=8,
5…5…5…5…5=9,
5…5…5…5…5=10,
5…5…5…5…5=11;
5…5…5…5…5=12,
5…5…5…5…5=13,
5…5…5…5…5=14,
5…5…5…5…5=15.
Завдання 4.
Задача 4.1. У заданій неправильній рівності ХІ + І = Х
не треба перекладати сірники, але як зробити цю правильної.
Розв’язання. Перевернути її знизу вгору. Отримаємо, ІХ+ І=Х. або переставити один сірник.
Задача 4.2. У заданій неправильній рівності Х- І = І треба перекласти один сірник, але
так, щоб зробити цю рівність правильної.
Розв’язання. Знак мінус поставити одиницею на початок.
Отримаємо множення двох
одиниць. І Х І = І.
Самостійно знайти розв’язання для такої
задачі
У заданій
неправильній рівності VI + І = V треба перекласти
один сірник, але так, щоб зробити цю рівність правильної.
Завдання 5.
Задача 5.1 У заданій буквеній рівності
СИР+РИС=ЇЖА треба замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю
рівність правильною і при цьому
однаковим буквам відповідають рівні цифри, а різним буквам відповідають нерівні
цифри.
Розв’язання. 273+372=645, або 293+392=685.
Задача 5. 2 У заданій буквеній
рівності РАК+БУГ=РІКА треба самостійно
замінити букви цифрами, але так, щоб зробити цю рівність правильною і при
цьому однаковим буквам відповідають рівні цифри, а різним буквам відповідають
нерівні цифри.
Завдання 6.
Дано порожню клітинкову таблицю 3х3. Заповнити її всіма
цифрами, крім 0, так щоб по горизонталям, по вертикалям, по діагоналям була
однакова сума.
Обговорення отриманих
результатів.
{1; 2; 3; 4; 5;
6; 7; 8; 9},
Зрозуміло, що треба додати усі цифри та отримати 45. Це число
розділити на 3 отримати 15. Отже сума по горизонталям, по
вертикалям, по діагоналям рівна 15. Середнє серед цих цифр, це 5, повинно
стояти в центральній клітинці. Тоді в сусідній з нею клітинках повинні стояти
непарні цифри. В кутових клітинках повинні
стояти парні числа. Знайшовши один
такий набір можна отримати ще вісім
таких квадратів за допомогою повороту навколо центральної клітинки.
4 |
9 |
2 |
3 |
5 |
7 |
8 |
1 |
6 |
|
9 |
|
3 |
5 |
7 |
|
1 |
|
Самостійно знайти інший варіант
заповнення такого магічного квадрату 3х3.
Немає коментарів:
Дописати коментар