пʼятниця, 14 січня 2022 р.

17.01.2022-23.01.2022 Персональний комп’ютер

 

17.01.2022-23.01.2022

Тема: Персональний комп’ютер  та його складові

Теоретична частина




Розглянемо декілька задач на пошук довжини одиничного коду

Завдання 1. Скільки  займає пам’яті   двійкове число 010101112?

Відповідь. 1) Щоб знайти довжину двійкового коду  повідомлення. Треба кількість символів у тексті помножити на кількість бітів. потрібних для кодування одного символу.  У повідомленні  010101112 присутні 8 символів. Кожен исмвол займає 1 біт. Тому це повідомлення займає 8 біт.

2) Якщо це повідомлення у вигляді тексту в кодуванні ASCII, довжина коду буде займати 8 байтів. Або  8*8=64 біти. Оскільки кожний символ кодується в ASCII за допомоглася довжина двійкового коду повідомленняою 8 бітів.

3) Якщо це повідомлення у вигляді тексту в кодуванні Unicode, довжина коду буде займати 16 байтів. Або  8*16=128 бітів. Оскільки кожний символ кодується в Unicode за допомогою 2  байти=16 бітів.

Знайти: а)  Скільки  займає пам’яті   двійкове число 1111112?(дивись розв’язання завдання 1.)

Завдання 2. Книжка містить 150 сторінок. На кожній сторінці – 40 рядків тексту. У кожному рядку 60 символів(включаючи пропуски). Знайдіть довжину двійкового коду тексту книжки. якщо для кодування кожного символу використоно 8 бітів.

Відповідь. Обчислимо кількість символів у книжці: 60*40*150=360000 символів. Оскільки для 1 символу використано  8 бітів. що дорівнює 1 байт.  То довжина двійкового коду книжки  360000 байт=360000*8=2880000 біт. Переведемо байти в більші одиниці вимірювання: 360000:1024=351.56 кілобайтів.

Знайти:  Книжка містить 180 сторінок. На кожній сторінці – 44 рядки тексту. У кожному рядку 64 символів(включаючи пропуски). Знайдіть довжину двійкового коду тексту книжки. якщо для кодування кожного символу використоно 16 бітів. ?(дивись розв’язання завдання 2.)

 

Завдання 3. Автоматичний пристрій здійснив перекодування текстового повідомлення довжиною 48 символів.  Спочатку записаному в 7-бітному коді ASCII в 16-бітне кодування в Unicode. Визначте. На скільки збільшилася  довжина двійкового кодування повідомлення.

Відповідь. Зміна кодування із 7 бітного в 16 бітне збільшує довжину коду кожного символу на 16-7-9 біт.  Оскільки повідомлення містить 48 символів. То то його обсяг збільшився на 9*48=432 біта. Переведемо в байти: 432:8=54 байти.

Знайти:  Автоматичний пристрій здійснив перекодування текстового повідомлення довжиною 68 символів.  Спочатку записаному в 7-бітному коді ASCII в 16-бітне кодування в Unicode. Визначте. На скільки збільшилася  довжина двійкового кодування повідомлення. (дивись розв’язання завдання 3.)

Практична частина

 

Завдання 1. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.

СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ  ПРЕЗЕНТАЦІЇ

  «АРХІТЕКТУРА КОМП’ЮТЕРА»

Слайд 1. Заголовок(розмір: 49 пт): АРХІТЕКТУРА КОМП’ЮТЕРА (анімований). Підзаголовок(розмір: 37 пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації: анімоване фото, що містить зразок архітектури комп’ютера. Анімація для переходу на другий слайд.

Слайд 2. Заголовок: Що означає термін «архітектура комп’ютера»? Текст(розмір: 22 пт): відомості про архітектуру комп’ютера. Ілюстрації: схема класифікації приладів архітектури комп’ютера(без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.

Слайд 3. Заголовок: Що означає термін «периферія комп’ютера»? Текст: принципи побудови периферії комп’ютера. Ілюстрації: анімація у вигляді швидкої зміни декількох ілюстрацій, на яких є архітектура комп’ютера. Анімація для переходу на четвертий слайд.

Слайд 4. Заголовок: Що означає термін «Складові  периферії  комп’ютера»? Текст: Характеристики  та наповнення периферії комп’ютера. Ілюстрації: Схема елементів периферії  комп’ютера. Анімація для переходу на п’ятий слайд.

Слайд 5. Заголовок: Що означає термін «Програмне забезпечення комп’ютера»? Текст: Характеристики  операційної системи в комп’ютері. Ілюстрації: Схема операційної системи. Анімація для переходу на 6 слайд.

Слайд 6. Заголовок:   Які відмінності між драйвером та утилітою?  Текст: відомості про відмінності між двома програмами.  Ілюстрації: . Анімація для переходу на 7 слайд.

Слайд 7. Заголовок: Що означає термін «апаратне забезпечення комп’ютера»? Текст: відомості про апаратуру та пристрої комп’ютера. Ілюстрації: фото начиння комп’ютера. Анімація для переходу на 8 слайд.

Слайд 8. Заголовок(з анімацією):  Що означає термін «програмне забезпечення комп’ютера»? Текст:  Перелік  операційних систем та програмних додатків та вартість? Ілюстрації: фірми-виробники операційних систем та додатків. Анімація для переходу на 9 слайд.

Слайд 9. Заголовок(з анімацією):  Які пристрої для введення інформації входять до периферії комп’ютера? Текст: Перелік основних пристроїв периферії комп’ютера та їх основне призначення. Ілюстрації: анімоване фото сучасної периферії комп’ютера. Анімація для переходу на 10 слайд.

Слайд 10. Заголовок(з анімацією):  Що визначає швидкість роботи комп’ютера?   Текст: відомості про пристрій, який визначає швидкість роботи комп’ютера?  Ілюстрації: фото багатопроцесорних пристроїв. Анімація для переходу на 11 слайд.

Слайд 11. Заголовок: Який пристрій узгоджує роботу комп’ютерної периферії? Текст: відомості про пристрій, що узгоджує роботи комп’ютерної периферії. Ілюстрації: фото внутрішнього начиння системного блоку комп’ютера. Анімація для переходу на 12 слайд.

Слайд 12. Заголовок(з анімацією): Якими способами можна під’єднати комп’ютер до Інтернету? Текст: Перелік основних функцій  модему. Ілюстрації: фото з  анімацією зміни декількох модемів. Анімація для переходу на 13 слайд.

Слайд 13. Заголовок(з анімацією): Що означає термін «сервер»? Текст: Перелік основних функцій серверу та їхня вартість. Ілюстрації: фото серверів. Анімація для переходу на 14 слайд.

Слайд 14. Заголовок(з анімацією): Що означає термін «маршрутизатор»? Текст: Призначення маршрутизатора. Ілюстрації: схема локальної мережі. Анімація для переходу на 15 слайд.

Слайд 15. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Яке начиння має бути в розумній класній кімнаті? Текст: Перелік основного начиння  Smart-класу. Ілюстрації: фото Smart-класу з анімацією обертання смарт-парти. Анімація для переходу на 16 слайд.

Слайд 16. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Розумні кросовки. Текст: Основні характеристики та вартість Smart-кросовок. Ілюстрації: фото Smart-кросовок з анімацією обертання їх на слайді. Анімація для переходу на 17 слайд.

Слайд 17. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Яке начиння має бути в розумній шкільній їдальні? Текст: Перелік основного начиння  Smart-столової. Ілюстрації: фото Smart-столової з анімацією обертання смарт-буфету. Анімація для переходу на тринадцятий слайд.

Слайд 18. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Яке начиння має бути в розумній спортивній залі? Текст: Перелік основного начиння та їх функцій  Smart-спортзалу. Ілюстрації: фото Smart-спортзалу з анімацією. Анімація для переходу на 19 слайд.

Слайд 19. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Яке начиння має бути в розумній підлозі у спортивній залі? Текст: Перелік основного начиння та їх функцій  розумної підлоги  Smart-спортзалу. Ілюстрації: фото Smart-підлоги з анімацією. Анімація для переходу на 20 слайд.

Слайд 20. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Як створити персональну мережу розумних речей? Текст: Перелік персональних Smart-речей, що під’єднані в WI-FI-мережу смартфона. Ілюстрації: фото Smart-речей з анімацією появи та зникнення їх на слайді. Анімація для переходу на 21 слайд.

Слайд 21. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Які компанії створюють розумних  роботів? Текст: Перелік  компаній, що створюють роботів. Ілюстрації: фото Smart-робота з анімацією обертання їх на слайді. Анімація для переходу на 22 слайд.

Слайд 22. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Які компанії створюють розумних  роботів? Текст: Перелік  компаній, що створюють роботів. Ілюстрації: фото Smart-робота з анімацією обертання їх на слайді. Анімація для переходу на 23 слайд.

Слайд 23. Заголовок(з анімацією): Smart-технології. Що треба зробити з подарованим вам роботом, щоб  він був у ваших персональних Інтернет речах? Текст: Перелік  дій, що створюють Інтернет речі? Ілюстрації: фото Smart-робота з анімацією   на слайді. Анімація для переходу на 24 слайд.

Слайд 24. Заголовок:  Як можна використовувати Інтернет речей для навчання? Текст: Повідомлення  про можливості Інтернет речей. Ілюстрації: фото   мережі Інтернет речей. Слайд 25. Заголовок: Смартфон – як складова Інтернет речей. Текст: Повідомлення про смартфони. Ілюстрації: схема персональної мережі Інтернет речей.

Слайд 26. Заголовок: Дякую за увагу! Текст: Перелік  джерел інформації. Ілюстрації: фото  авторів презентації.

 

 

Результат виконання практичної частини надіслати на електронну скриньку учителя: vinnser@gmail.com

 

Немає коментарів:

Дописати коментар