07.12.2020-11.12.2020
Дистанцiйна освiта з iнформатики
в перiод грудень 2020 року.
Тема: Сервіси розміщення аудіо та відео файлів в Інтернеті.
Вид роботи: практична робота в Інтернеті.
Теоретична
робота.
Візуальна інформація для теоретичної
роботи
Відео-урок 1. Сервіси
розміщення аудіо та відео файлів в
Інтернеті.
Відео-урок 2. Сервіси розміщення аудіо
та відео файлів в Інтернеті.
Текстова інформація для теоретичної
роботи
Які існують сервіси для
розміщення відео- та аудіоматеріалів в Інтернеті?
Сьогодні існують різні сервіси, на яких можна
розміщувати, переглядати та прослуховувати відео- та аудіоматеріали. Деякі з
них є безкоштовними, інші мають різні тарифні плани. Більшість сервісів для
розміщення матеріалів передбачає попередню реєстрацію користувача.
YouTube — це найбільший у світі відеосервіс в
Інтернеті, призначений для перегляду та розміщення в Інтернеті відео,
створеного користувачами з усього світу. Переглядати відео на YouTube може
будь-хто. На порталі https://www.youtube.com є система пошуку, за допомогою якої можна
швидко знайти потрібні відеоматеріали.
Відео на сайті YouTube користувачі розміщують
самостійно, також вони можуть залишати коментарі та оцінки. Правила спільноти й
повідомлення на сайті свідчать про те, що користувачі мають володіти авторськими
правами або мати дозвіл власників прав на розміщення будь-якого відеоматеріалу.
Розміщувати відео, додавати коментарі та оцінки можуть лише зареєстровані
користувачі.
Для публікації відеоролика на YouTube потрібно:
- увійти
в акаунт YouTube;
- натиснути
кнопку Додати відео;
- задати
тип доступу;
- вибрати
ролик для завантаження;
- ввести
інформацію про відео;
- натиснути
Опублікувати.
Коли завантаження буде завершено, користувач
отримає посилання на відеоролик електронною поштою.
Є й інший варіант розповсюдження відео — це
публікація його на спеціалізованих інтернет-сервісах чи в соціальних мережах.
Щоб отримати можливість перегляду відео через
мережу Інтернет, можна зберегти відеофайл на «хмарному диску» (Yandex-диск,
Google-диск тощо), а потім через пошту або соціальні мережі надати посилання на
збережений файл тим, кому вважаєте за потрібне.
Існують також інші сервіси для розміщення та
перегляду відео, зокрема https://vimeo.com та http://rutube.ru.
Деякі веб-портали мають вбудовані сервіси для
розміщення аудіо- та відеоматеріалів. Наприклад, на порталі http://meta.ua є сервіси для розміщення відео й аудіо
— http://video.meta.ua та http://audio.meta.ua, а також для пошуку та прослуховування радіо
онлайн — http://radio.meta.ua.
Прикладами сервісів для розміщення та пошуку
аудіозаписів є https://podfm.ru/, http://www.audiomicro.com, http://freemusicarchive.org, http://boomp3.com, https://soundcloud.com.
Аудіозаписи, змістом яких є не музика, а
радіопередачі, звукові вистави, інтерв’ю, лекції тощо, можуть бути розміщені у
вигляді подкастів. Подкастом називають або окремий аудіофайл, або серію таких
файлів, що публікуються за однією адресою в Інтернеті та регулярно оновлюються.
Велика кількість сайтів надає можливість
прослухати аудіозаписи онлайн. Це можуть бути улюблені пісні, аудіокниги,
радіопередачі тощо. У цьому разі на веб-сторінці розміщений електронний плеєр з
інструментами для початку чи призупинення прослуховування аудіозапису та регулювання
гучності
Як шукати та переглядати відео на YouTube?
Щоб розпочати роботу з YouTube, слід завантажити
браузер і в рядку адреси ввести www.youtube.com. Головна сторінка сайта, як і пошукових
служб, містить рядок введення для ключових слів. У разі його використання пошук
відбувається за вказаними ключовими словами серед відеозаписів, розміщених на
YouTube.
Якщо ви знайшли відео, яке вас зацікавило, за
його допомогою можна знайти й інші: у правій частині вікна є посилання на інші
відео, розміщені цим користувачем, а також схожі відео.
У нижній частині області відтворення відеозапису
розміщено елементи керування відтворенням та переглядом: кнопки початку або
призупинення відтворення, регулювання гучності , переходу до режиму домашнього
кінотеатру або повноекранного режим.
Інструмент Налаштування обирають, щоб змінити
якість відео залежно від швидкості інтернет- з’єднання.
Відеозаписи, розміщені на YouTube, містять потокове
відео, тому переглядати їх можна в режимі реального часу. Якщо швидкість
завантаження даних з Інтернету недостатня для комфортного перегляду, можна
призупинити перегляд за допомогою кнопки Пауза та дочекатися, доки буде
завантажено хоча б третину чи половину відео.
Практична робота.
Створення
відео-ролика
Завдання
1 підготовчий
етап. Створити презентацію за наступним сценарієм.
Слайд 1.
Заголовок «Характеристики інформаційних технологій». Підзаголовок:
Автори презентації: прізвище, ім’я, по батькові авторів, дата створення, клас. Ілюстрації: декілька брендів всесвітньо
відомих ІТ-компаній, які співпрацюють з українськими ІТ-компаніями.
Слайд 2.
Заголовок «Кремнієва долина в США». Слайд
без тексту. Ілюстрації: гарні офіси всесвітньо відомих ІТ-компаній, що
розташовані в межах «Силіконової долини».
Слайд 3. Заголовок: Основні характеристики інформаційних технологій.
Текст у вигляді списку:
1.Життєвий цикл ІТ на ринку інформаційних послуг; 2. Час на реалізацію
всіх сегментів та кластерів ІТ; 3. Фінанси та ресурси для створення
матеріальної бази та бази даних ІТ; Ілюстрації: Різні інтерфейси операційних систем для смартфонів.
Слайд 4.
Заголовок: Користувацькі характеристики
інформаційних технологій.
Текст у вигляді списку:
1.Кількість рівнів для освоєння користувацьких процесів ІТ; 2. Якість інтерфейсу ІТ, 3. Дизайн для
форматування користувацьких прошарків ІТ
4. Собівартість відкритого та закритого коду ІТ; Ілюстрації: Різні версії інтерфейсів операційних систем для
ноутбуків.
Слайд 5. Заголовок: Ресурси для інформаційної
технології.
Текст у вигляді списку: 1.Здатність
вчасно презентувати інформаційні продукти на різних платформах; 2.Наявність
відновлюваних ресурсів для ІТ; 3. Точність прогнозу витрат
невідновлюваних ресурсів для ІТ; Ілюстрації:
Різні інтерфейси операційних систем для серверів.
Слайд 6. Заголовок: Привабливість
інформаційної технології.
Текст у вигляді списку: 1.Цінність
та привабливість ІТ в отриманні прибутку та зиску, у виграші часу; 2.Цінність і
цікавість ІТ в отриманні нового знання, досвіду, результату проекту; 3.Цінність ІТ в охопленні і задоволенні усіх потреб та інтересів
користувачів. Ілюстрації: Відомі ІТ-
компанії та їхні програмні сервіси для обміну інформації.
2 етап.
Накопичення даних. Зберегти усю презентацію на Диску D у власну папку форматі графічного зображення «Характеристики ІТ.png».
3 етап.
Створення ролика. У відеоредакторі «Кіностудія
Windows Live» створити
проект «Характеристики
ІТ» на основі слайдів збереженої
презентації.
Застосувати:
1)Заголовок
до відео з титрами про авторів. 2)Анімаційні переходи та масштабування до кадрів;
3)Музичний супровід під час трансляції кадрів. 4)тривалість трансляції
окремих кадрів. 5) Переглянути відео і
виправити помилки; 5) Зберегти проект як
проект і зберегти як фільм з назвою «ПІБ
учня клас».
Виконати:
Після збереження відео у
форматі фільму виконайте трансляцію його на відеоплеєрі. Це потокове відео
знову закачати у відеоредактор і
розрізати його на три окремі серії.
Кожну серію позначити заголовком з титрами «Серія 1», «Серія 2», «Серія 3»
4 етап. Демонстрація
усіх серій відеоролика. Запустити
перегляд ролика на весь екран монітора.
Результат цієї роботи треба надіслати
на електронну адресу учителя інформатики:
vinnser@gmail.com (Сергій Петрович)
ktdfz@i.ua(Юрій Васильович)
Назва архівованого файлу: Прізвище_імя_ клас_
ІКТ-ролик
Додаткова інформація для
учнів
Вiдеострiми - це прямi включення вiдео нa сaйтaх зa допомогою смaртфонiв,
веб-кaмер. тощо.
Кiлькa
остaннiх рокiв в Iнтернетi, зокремa у
соцiaльних мережaх, aктивно розвивaються i швидко розповсюджуються рiзномaнiтнi
вiдео ресурси тa вiдеосервiси. Цьому неaбияк сприяє покрaщення пропускної здaтностi
Iнтернет-кaнaлiв, зокремa, зaпровaдження
високошвидкїсного мобiльного Iнтернету
стaндaрту 3G. Тaкож стрiмке поширення вiдеоформaтiв в Iнтернетi вiдбувaється i через розвиток тa
здешевлення технологiчних пристроїв для зйомки. Нaрaзi високоякiсними
вiдеокaмерaми облaднaнi всi сучaснi смaртфони, плaншети, a тaкож доступними й
недорогими стaли побутовi вiдеокaмери. Водночaс якiсть зйомки ними все ще покрaщується.
Деякi сучaснi мобiльнi пристрої, зокремa IPhone 7, знiмaють у HD-якостi - нaстiльки
високiй, що не всi пристрої для прийому вiдео зможуть його демонструвaти без
погiршення роздiльної здaтностi тa кольоропередaчi.
Звичaйно,
цi змiни познaчились як нa професiйному телебaченнi, тaк i нa aмaторських вiдеомaтерiaлaх.
Користувaцького вiдео стaє все бiльше, його якiсть покрaщується, a контент нaбувaє
креaтивностi. Нaрiжний кaмiнь сучaсного телевиробництвa - уже не вaртiсть i кiлькiсть
технiки, a iдея. Як реaлiзувaти свою iдею? Неоднорaзово
переможцями рiзномaнiтних фестивaлiв стaвaли низькобюджетнi вiдеороботи, вiдзнятi
звичaйними мобiльними пристроями. Нaтомiсть - фiльми i передaчi iз використaнням
нaдсучaсної технiки, з мiльйонними бюджетaми не отримують нaлежної оцiнки як
експертiв, тaк i aудиторiї.
Сучaсне
прямоефiрне телебaчення невпинно модифiкується, iнтегрується з Iнтернет-технологiями. Нинi прaктично нa
кожному iнформaцiйному телекaнaлi, a подекуди i в iнформaцiйних передaчaх нa зaгaльнонaцiонaльних
телекaнaлaх, з'являються прямi включення з мобiльних пристроїв, тaк звaнi вiдеострiми.
Дослiдженням
у цaринi сучaсних телевiзiйних технологiй присвяченi роботи видaтних свiтових нaуковцiв
Е. Бойдa, Дж. Мiллерсонa, I. Фенгa, a тaкож прaцi сучaсних укрaїнських дослiдникiв
у гaлузi соцiaльних комунiкaцiй В. Ф. Iвaновa, В. В. Гоян, В. Е. Шевченко, Л.
М. Городенко, О. В. Ситникa, A. П. Зaхaрченкa тa iн. Тaкож свiй прaктичний досвiд
описaли й узaгaльнили деякi журнaлiсти, зокремa вiдеострiмер Hromadske.TV Б. Кутєпов. Проте явище вiдеострiмiв з'явилося
зовсiм недaвно, донинi ця темa є недостaтньо вивченою i ґрунтовних нaукових
дослiджень у цьому нaпряму ще немaє.
Подaльше
вивчення й нaукове осмислення феномену вiдеострiмiв як рiзновиду прямоефiрного
телевiзiйного мовлення є нaдзвичaйно aктуaльним i вaжливим, оскiльки це явище є
основою розвитку телебaчення мaйбутнього.
Немає коментарів:
Дописати коментар