Теоретичний матеріал:
https://inf8klas.blogspot.com/2018/03/a-pascal.html
Практична робота 003.
Програмування
циклічних алгоритмів мовою Pascal.
Завдання 1. Реалізувати цикл з предумовою на Pascal, що знаходить
суму усіх цифр, з яких складаються усі цілі числа від 1до випадкового цілого
двоцифрового числа n.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклу з передумовою):
Program ZicL2; {назва
алгоритму Цикл2}
var a, b, d: integer; {змінні величини a, b, d в алгоритмі будуть цілими числами}
begin
a:=10+random(89); {присвоєння випадкового двоцифрового числа}
b:=a;
d:=0;
a:=10+random(89); {присвоєння випадкового двоцифрового числа}
b:=a;
d:=0;
writeln('початкове
число в циклі з передумовою =', a); {друк початкового числа}
while a>0 do {початок циклу з передумовою}
begin
d:=d+(a div 10)+(a mod 10);
a:=a-1;
end; {кінець циклу з передумовою}
begin
d:=d+(a div 10)+(a mod 10);
a:=a-1;
end; {кінець циклу з передумовою}
writeln('кінцеве
число в циклі з передумовою =', a); {друк кінцевого
числа}
writeln('сума
цифр для усіх цілих чисел від 1 до ', b, '
= ', d); {друк суми цифр}
writeln('**************************');
end. {кінець алгоритму}
end. {кінець алгоритму}
Протестувати
цей алгоритм для:
1) 2-цифрових парних чисел; 2) 2-цифрових непарних чисел; 3) 2-цифрових випадкових чисел, що діляться націло
на 6.
Завдання 2. Реалізувати цикл з післяумовою на Pascal, що знаходить
суму усіх цифр, з яких складаються усі непарні числа від 1до випадкового цілого 3-цифрового
числа n.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклу з післяумовою):
program ZicL3; {назва алгоритму Цикл3}
var a,b,d:
integer; {змінні
величини a, b, d в алгоритмі будуть цілими числами}
begin a:=101+2*random(444); b:=a; d:=0;
{пошук випадкового
непарного числа}
writeln('початкове
непарне число в циклі з післяумовою =', a);
repeat {початок
циклу з післяумовою для сумування цифр усіх непарних чисел}
d:=d +(a div 100)+(a mod 100) div 10 +(a mod
10); {тіло
циклу, - сумує цифри}
writeln('сума цифр для усіх непарних чисел
від 1 до ', a,' =', d); a:=a-2;
writeln('a=', a); {друк числа-лічильника в циклі з післяумовою}
until a<0; {кінець
циклу з післяумовою для сумування цифр усіх непарних чисел}
writeln('кінцеве число в циклі з післяумовою
=', a);
writeln('сума
цифр для усіх непарних чисел від 1 до ', b,'
=', d); {друк суми
цифр}
writeln('*********');
writeln('************'); end.
Протестувати
цей алгоритм для випадку: 1) 3-цифрових
парних чисел; 2) 3-цифрових цілих чисел;
3) 3-цифрових випадкових чисел, що діляться
націло на 6.
Завдання 3. Реалізувати цикл з лічильником на Pascal, що знаходить суму усіх цифр, з яких складаються усі парні числа від 1до випадкового цілого 4-цифрового числа n.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклу з лічильником):
program ZycL4; {назва алгоритму
Цикл4}
var a,b,d,n,i:
integer; {змінні
величини a, b, d в алгоритмі будуть цілими числами}
begin a:=1000+2*random(4499); b:=a; n:= a div 2; d:=0; {пошук парного
числа}
writeln('початкове
число в циклі з лічильником =', a);
for i:=1 to n do {початок циклу з лічильником для сумування цифр числа}
begin
begin
d:=d+(a div
1000)+(a mod 1000)div 100 +(a mod 100)div 10+(a mod 10);
{тіло циклу}
{тіло циклу}
writeln(''сума
цифр для усіх парних чисел від 1 до ', a,'
=', d);
{тіло циклу}
{тіло циклу}
a:=a-2; writeln(' лічильник циклу i =',
i);
end; {кінець циклу з лічильником }
end; {кінець циклу з лічильником }
writeln('кінцеве
число в циклі з лічильником =', a);
writeln('сума
цифр для усіх парних чисел від 1 до ', b,'
=', d); {друк суми
цифр}
writeln('********');
writeln('**************');
end.
end.
Протестувати
цей алгоритм для випадку: 1) 4-цифрових
непарних чисел; 2) 4-цифрових цілих чисел;
3) 4-цифрових випадкових чисел, що діляться
націло на 6.
***************************************
Практична робота 004.
Програмування циклів мовою Pascal на лінійних масивах.
Завдання 1. Реалізувати цикл з лічильником на Pascal, що знаходить
суму усіх
10
елементів масиву (або рядка чисел), при чому елементи масиву являються
випадковими 4-цифровими числами цілими.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклу з лічильником):
Program Masiv1;
{назва алгоритму Масив2}
var a:
array[1..10] of integer; {змінна
величина масив а[1..10]
з цілими числами}
i,s: integer; {змінні
величини i, s в
алгоритмі будуть цілими числами}
begin
writeln( 'Задаються випадкові цілі 10 елементів масиву');
s:=0;
for i:=1 to 10 do
begin
a[i]:=1001+2*random(4499);
writeln(i, '-ий елемент =', a[i]); s:=s+a[i];
end;
writeln( 'Сума усіх 10 елементів =', s);
writeln( '*******'); end.
Завдання 2. Реалізувати цикл з післяумовою на Pascal, що знаходить
суму усіх
10
елементів масиву (або рядка чисел),при чому елементи масиву являються
випадковими 4-цифровими парними числами, що
діляться на 3.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклу з післяумовою):
Program Masiv2; const m=6; var a: array[1..m] of integer; i,s: integer;
begin writeln( 'Задаються ',m,'
елементів масиву: '); s:=0; i:=1;
repeat
{ початок циклу з післяумовою} a[i]:=996+6*random(1500);
writeln(i, '-ий елемент =', a[i]); s:=s+a[i]; i:=i+1;
until i=m+1; {
кінець
циклу з післяумовою}
writeln( ' Cума усіх
',m,' елементів =', s); writeln( '***********'); end.
Завдання 3. Реалізувати усі три
види цикл ів (з лічильником, з післяумовою, з передумовою) на Pascal, що знаходить
суму усіх елементів масиву 3А+2В
(або рядка чисел),при чому елементи масиву А - це випадкові 3-цифрові числа, що діляться на 9, а елементи
масиву В – це від’ємні парні числа менше 100.
Алгоритм
на Pascal( на основі циклів з лічильником, з післяумовою, з передумовою ):
program Massiv_3A_Massiv_2B;
const n=1; m=5; type Massiv = array [n..m] of integer;
var a,
b,s: Massiv; i,t: integer;
{оголошується динамічні масиви в алгоритмі }
begin { початок циклу з
лічильником}
for i:=n to m do
begin
a[i]:=99+9*random(100);
writeln(' a[', i, ']=', a[i]);
b[i]:=-2*random(100);
writeln(' b[', i, ']=', b[i]);
end; { кінець циклу з лічильником}
i:=1;
{ початок циклу з післяумовою}
repeat
s[i]:=3*a[i]+2*b[i];
writeln(' s[', i, ']=', s[i]);
i:=1+i;
until i=m+1; { кінець циклу з післяумовою}
i:=1;
t:=0; {
початок
циклу з передумовою}
while
i<m do
begin
t:=t+s[i];
i:=i+1;
end; { кінець циклу з передумовою}
writeln('сума
усіх елементів масиву 3А+2В=', t);
end.
Завдання 4. Реалізувати цикли (з
лічильником) на Pascal,
що, знаходять найбільший
елемент із масиву B[1..14] та найменший елемент із масиву: А [1..10], при чому
елементи масиву А - це випадкові 7-цифрові числа, що діляться на 9, а елементи
масиву В – це від’ємні парні випадкові числа, що діляться на 7,і менше 1000000.
program
ZadachaMIN_MAX;
const
n=10;
k=14;
var
A, B : array [1..n] of integer;
min, max: integer;
i: integer;
n=10;
k=14;
var
A, B : array [1..n] of integer;
min, max: integer;
i: integer;
begin
writeln
('Випадкові елементи масиву - це 4-цифрові числа ');
for
i:=1 to n do
begin
A[i]:=99999+9*random(1111111);
writeln (i, 'A-eл. = ',
A[i]);
end;
for
i:=1 to k do
begin
B[i]:=-77777-7*random(1111111);
writeln (i, 'B-eл. = ', B[i]);
end;
min:=A[1];
max:= B[1];
for i:=2 to n
do
if A[i]<min
then
min:=A[i]; {в цикл вкладена команда галуження}
for i:=2 to k
do
if B[i]>max then max:=B[i]; {в цикл вкладена команда галуження}
writeln ('мінімум із масиву A =' , min);
writeln
('максимум із масиву В =' , max);
end.
Сайти для навчання програмуванню
Code.org – середовища навчання програмуванню для початківців
Code School - Практичні завдання для
навчання програмуванню.
Codecacademy – інтерактивне навчання програмуванню.
Stuk.io - Навчання з нуля для майбутніх програмістів.
Udaccity – курси від Google, Facebook та інших великих компаній.
Platzi – курси по дизайну,
маркетингу, програмуванню.
Learnable - курси веб-розробці.
Code School - Практичні завдання для
навчання програмуванню.
Code.org – середовища навчання програмуванню для початківців
BasePails - Навчання Рубі та Раілз та іншим веб-технологіям
Treehouse - Розробка
на HTML, CSS, та додатків на ІОS.
One Month –
навчання основам створення веб-додатків за місяць.
Dash – створення
веб-сайтів.
Немає коментарів:
Дописати коментар