28.09.2021
Тема: Графічні малюнки мовою програмування Python
Практична частина
Створення графічних об’єктів
мовою програмування Python3
Завдання 1. Створити
алгоритм для креслення квадратів мовою програмування Python3
в середовищі Thonny.
Реалізація.
import
turtle #викликається
графічний модуль turtle
print("Чотири
квадрати від черепахи")
t=turtle.Pen() #задається змінна в графічному модулі
turtle
for k in
range(1,5): #створюємо цикл
з лічильником від 1 до 4
for i in range(1,5): #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4
t.forward(170)
#команда
креслення відрізка 170 пікселів
t.left(90) #команда
повороту олівця на 90 градусів
t.left(90)
Протестувати цей алгоритм, якщо: 1) t.forward(270)
Завдання
2. Створити
алгоритм для креслення логотипу мовою програмування Python3
в середовищі Thonny.
Реалізація.
import
turtle #викликається
графічний модуль turtle
print("Логотип
із квадратів від черепахи")
t=turtle.Pen() #задається змінна в графічному модулі
turtle
t.begin_fill змішування кольорів для олівця
t.color(0.1, 0.1, 0.1)
for k in
range(1,5): #створюємо цикл
з лічильником від 1 до 4
for i in range(1,5): #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4
t.forward(170) #команда
креслення відрізка 170 пікселів
t.left(90) #команда повороту олівця на 90 градусів
t.left(90)
t.forward(122)
t.left(135)
for i in
range(1,5): #створюємо цикл
з лічильником від 1 до 4
t.color(0.5, 0,0)
t.forward(170) #команда
креслення відрізка 170 пікселів
t.left(90)
t.left(45)
t.forward(122)
t.left(90)
t.forward(170) #команда креслення відрізка 170
пікселів
t.left(135)
t.color(0.5,
0.8,0)
for i in
range(1,5): #створюємо цикл
з лічильником від 1 до 4
t.color(0.5, 0.8,0)
t.forward(241) #команда креслення відрізка 241 пікселів
t.left(90)
t.end_fill
Протестувати цей алгоритм, якщо: 1) t.color(0,
0, 0)
Завдання
3. Створити
алгоритм для креслення рівностороннього 5-кутника мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.
Реалізація.
import
turtle #викликається
графічний модуль turtle
print("Графічний
логотип на рівносторонніх 5-кутниках від
черепахи")
t=turtle.Pen() #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4
t.color(1,0,0) #створюємо колір для олівця
t.width(3) #створюємо ширину лінії олівця
for m in range(1,6):
for
k in range(1,6): #створюємо цикл
з лічильником від1 до 5
t.forward(50) #команда креслення відрізка 180 пікселів
t.left(72) #команда повороту олівця на 120 градусів
t.forward(50)
t.left(36)
t.color(0,0,1)
for
k in range(1,6): #створюємо цикл
з лічильником від1 до 5
t.forward(50) #команда креслення відрізка 180 пікселів
t.left(72) #команда повороту олівця на 120 градусів
t.forward(50)
t.left(36)
t.color(0,1,0)
for
k in range(1,6): #створюємо цикл
з лічильником від1 до 5
t.forward(50) #команда креслення відрізка 180 пікселів
t.left(72) #команда повороту олівця на 120 градусів
t.end_fill
Протестувати цей алгоритм, якщо: 1) t.color(0,
0, 0); 2) t.width(6)
Завдання
4. Створити
алгоритм для креслення рівностороннього зіркового 8-кутника мовою програмування
Python3 в середовищі Thonny.
Реалізація.
import
turtle #викликається
графічний модуль turtle
print("Графічний
логотип на зіркових 8-кутниках від черепахи")
t=turtle.Pen() #створюємо цикл з лічильником від 1 до 4
a=0.06
t.width(6)
t.color(0.5,
0.3,0)
for i in
range(1,9): #створюємо цикл з лічильником від1 до 8
for i in
range(1,9): #створюємо цикл з лічильником від1 до 8
t.forward(80) #команда креслення відрізка на 80
пікселів
t.left(225) #команда повороту олівця на 225 градусів
t.left(45)
t.color(0.5+a, 0.3+a,0+a)
Протестувати цей алгоритм, якщо: 1) t.color(0,
0, 0.5); 2) t.width(2)
Завдання
5. Створити
алгоритм для креслення графіків лінійної функції у=aх+b та квадратичної функції у=kх**2 мовою
програмування Python3 в середовищі Thonny.
Реалізація.
import turtle
import random
a=random.randint(1,
4); b=random.randint(-90, 90); # випадкові коефіцієнти y=ax+b
print("Графік
лінійної nf квадратичної функції від черепахи")
x1=-300; x2=300 #задаємо абсциси х1 та х2 для двох точок прямої
y1=a*x1+b;
y2=a*x2+b # обчислюємо ординати у1 та у2 для
двох точок прямої
t=turtle.Pen() # створюємо змінну для олівця
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.goto(-300, 0) # переміщаємо олівець на вісь абсцис Ох
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.width(5) # задаємо ширину олівця
t.goto(300, 0) # переміщаємо олівець вздовж вісі абсцис Ох
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.goto(0, -300) # переміщаємо олівець на вісь ординат Оу
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.goto(0, 300) # переміщаємо
олівець вздовж осі ординат Ох
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.width(8) # задаємо
ширину олівця
t.goto(x1, y1) # переміщаємо олівець в точку (x1, y1)
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.color(0,0,1) # задаємо синій
колір олівця
t.goto(x2, y2) # переміщаємо олівець в точку (x2, y2)
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.width(5) # задаємо
ширину олівця
t.goto(-400,
0.01*400**2) # переміщаємо
олівець в точку (x3, y3)
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.color(0,1,0) # задаємо зелений колір олівця
for k in
range(-400, 400, 10): # задаємо цикл з лічильником для креслення
t.goto(k, 0.01*k*k) # переміщаємо олівець в точку (xk, yk)
Протестувати цей алгоритм
тричі.
Завдання
6. Створити
алгоритм для креслення графіків двох лінійних функцій мовою програмування Python3 в середовищі Thonny.
import turtle
import random
a=random.randint(1,
4); b=random.randint(-90, 90); # випадкові коефіцієнти y=ax+b
k=random.randint(-4,
1); l=random.randint(-90, 90); # випадкові коефіцієнти y=kx+l
x0=(l-b)/(a-k);
y0=a*x0+b # обчислення координат точки перетину
print("Графік
першої лінійної та другої лінійної функцій")
print("Координати
точки перетину функцій=(",x0,';',y0,')')
x1=-300; x2=300
y1=a*x1+b;
y2=a*x2+b # обчислення ординат для двох точок y=ax+b
y3=k*x1+l;
y4=k*x2+l # обчислення ординат для двох точок y=kx+l
t=turtle.Pen() # створюємо змінну для олівця
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.goto(-300, 0) # переміщаємо олівець на вісь абсцис Ох
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.width(5) # задаємо ширину олівця
t.goto(300, 0) # переміщаємо олівець вздовж вісі абсцис Ох
t.up() # піднімаємо
олівець від полотна
t.goto(0, -300) # переміщаємо олівець на вісь ординат Оу
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.goto(0, 300) # переміщаємо
олівець вздовж осі ординат Ох
t.up()
t.width(2)
t.goto(x1, y1)
t.down()
t.color(0,0,1)
t.goto(x2, y2)
t.up()
t.width(2)
t.goto(-400,
k*(-400)+l)
t.down()
t.color(0,1,0) # задаємо зелений колір олівця
t.up()
t.width(2)
t.goto(x1, y3)
t.down()
t.color(1,0,0) # задаємо червоний колір олівця
t.goto(x2, y4)
Протестувати цей алгоритм
тричі.
Завдання
7. Створити алгоритм для креслення двох
графіків квадратичних функцій мовою програмування Python3
в середовищі Thonny.
import turtle
import random
print("Графіки двох квадратичних функцій від черепахи")
t=turtle.Pen() # створюємо змінну для олівця
t.up()
# піднімаємо олівець від полотна
t.goto(-300, 0) # переміщаємо
олівець на вісь абсцис Ох
t.down() #
опускаємо олівець на полотно
t.width(5) # задаємо ширину
олівця
t.goto(300, 0) # переміщаємо
олівець вздовж вісі абсцис Ох
t.up()
# піднімаємо олівець від полотна
t.goto(0, -300) # переміщаємо
олівець на вісь ординат Оу
t.down() # опускаємо
олівець на полотно
t.goto(0, 300) # переміщаємо
олівець вздовж осі ординат Ох
t.up() # піднімаємо олівець від полотна
t.width(5) # задаємо ширину олівця
t.goto(-400, 0.01*400**2-50) # переміщаємо
олівець в точку (x3, y3)
t.down()
# опускаємо
олівець на полотно
t.color(0,1,0) # задаємо зелений
колір олівця
for k in range(-400, 400, 10): # задаємо цикл з
лічильником для креслення
t.goto(k, 0.01*k*k-50) # переміщаємо олівець в точку (xk, yk)
t.up() # піднімаємо олівець від полотна
t.width(7) # задаємо ширину олівця
t.goto(-400, -0.05*400**2+50) # переміщаємо
олівець в точку (x3, y3)
t.down()
# опускаємо
олівець на полотно
t.color(1,0,0) # задаємо зелений
колір олівця
for k in range(-400, 400, 10): # задаємо цикл з
лічильником для креслення
t.goto(k, -0.05*k*k+50) # переміщаємо олівець в точку (xk, yk)
Завдання 8. Самостійно створити алгоритм для побудови графіка
кубічної
функції у=0.02*x**3 на основі вище наведених зразків мовою програмування Python3 в
середовищі програмування Thonny.
Завдання 9. Самостійно створити алгоритм для побудови двох графіків кубічної
кубічної функції у=-0.01*x**3 та квадратичної
функції у=-0.05*x**2 на
основі вище наведених зразків мовою
програмування Python3 в середовищі програмування Thonny.
Результати виконання усіх графічних завдань зберегти у файлі, і надіслати на електронну скриньку: vinnser@gmail.com
*********************
Немає коментарів:
Дописати коментар