8 класи ( І
курси ліцею).
Дистанційно-очна
(змішана) освіта з інформатики
в період вересень-жовтень
2020 року.
14.09.2020, понеділок -
18.09.2020 п’ятниця
Тема: Двійкове кодування. Одиниці
вимірювання довжини двійкового коду. Кодування символів ASCII.
Мета вивчення теми для ліцеїстів.
Навчальна мета: Ознайомитися
з різними видами систем числення та кодуванням символів ASCII, допомогти учням осмислити характеристичні властивості цих кодувань. Показати досвід практичного
застосування властивостей кодувань за допомогою практичного використання
кодувань символів в текстових редакторах.
Розвиваюча мета: Продовжити
наполегливу роботу з розвитку логічних та критичних міркувань під час
дослідження властивостей різноманітних способів
кодувань.. Дбати і просувати в ліцейному
колективі унікальний хист, природний дар, розвинений в ліцеї талант, створений імідж,
репутацію кожного.
Теоретична частина. Осмислити
текстову інформацію на сторінках:
Одиниці обсягу інформації в пам’яті комп'ютера (кількості інформації): 1) Біт - найменша одиниця обсягу пам'яті.
Біт може бути
інтерпретований як логічне значення (істина/хиба), знак числа (+/-), значення
тригеру (ввімкнено/вимкнено), тощо. Яке саме значення інтерпретувати як 1, а
яке - як 0 - це результат домовленості, й іноді навіть в одній
програмі деяке значення може інтерпретуватися по різному.
2)Байт=8 біт
Приклад:
1 байт складається
з 8-ми бітів, тобто восьми двійкових розрядів і може набувати:
28=256 можливих станів (значень,
кодів).
Кількість байтів |
|||||||||
Назва |
Скорочення |
Степінь |
Назва |
Степінь |
Назва |
Скорочення |
байтів |
||
байт |
Б |
(B) |
100 |
- |
байт |
Б |
(B) |
20 байтів=8 біт |
|
кБ |
(kB) |
103 |
КіБ |
(KiB) |
1 КБ=210 байтів |
||||
МБ |
(MB) |
106 |
МіБ |
(MiB) |
1 МБ =220 байтів |
||||
ГБ |
(GB) |
109 |
ГіБ |
(GiB) |
1 ГБ =230 байтів |
||||
ТБ |
(TB) |
1012 |
ТіБ |
(TiB) |
1ТБ =240 байтів |
||||
ПБ |
(PB) |
1015 |
ПіБ |
(PiB) |
1 ПБ =250 байтів |
||||
ЕБ |
(EB) |
1018 |
ЕіБ |
(EiB) |
1 ЕБ =260 байтів |
||||
ЗБ |
(ZB) |
1021 |
ЗіБ |
(ZiB) |
1 ЗБ =270 байтів |
||||
ЙБ |
(YB) |
1024 |
ЙіБ |
(YiB) |
1 ЙБ =280 байтів |
1)Осмислити способи кодування
символів:
Таблиця ASCII https://uk.wikipedia.org/wiki/ASCІІ
2) Осмислити способи кодування чисел:
Вавилонські цифри, Зарубка, Римська система численн, Цифри Сучжоу, Двійкова система числення,
3) Осмислити одиниці
вимірювання інформації:
Практична частина.
Запам’ятайте закон потужності скінченої множини: Кількість підмножин у множині із m елементів дорівнює 2m
Завдання. Виконати письмово завдання відповідно
до зразка:
Знайти х та у, якщо 1 байт = Х біт,
отже 1 байт кодує Y можливих станів
Зразок:
1. Відомо, якщо А байт = Х біт, тоді А байт кодує Y=2х можливих станів
Розв’язування:
1 байт = 8 біт = 23 біт, х =8, отже 1 байт пам’яті кодує 28=256 можливих станів(різних знаків), тобто, маємо формулу: Y=2x, де х -це кількість бітів( звертаю увагу, не байтів).
2. 1.Знайти х та у, якщо 3 байти = Х біт,
отже 3 байти кодує Y можливих станів
3. 2.Знайти х та у, якщо 4 Кбайт (кілобайт) = Х
байти =? біт, отже 4 Кбайт кодує Y можливих
станів.
4. 3.Знайти х та у, якщо 8 Мбайт (мегабайт) = Х Кбайт=? біт,
отже 8 Мбайт кодує Y можливих станів.
5. 4. Знайти х та у, якщо 16 Гбайт (гігабайт) = Х Мбайт=? біт,
отже 16 Гбайт кодує Y можливих станів.
6. 5.Знайти х та у, якщо 32 Тбайт (терабайт) = Х Гбайт= ? біт,
отже 32 Тбайт кодує Y можливих станів.
Результат цієї роботи( а це повне розв'язування завдань:1)-5) ) треба надіслати на електронну
адресу учителя інформатики:
vinnser@gmail.com (Сергій
Петрович) ktdfz@i.ua(Юрій
Васильович)
Назва архівованого файлу: Прізвище_імя_ клас_Кодування
21.09.2020, понеділок - 25.09.2020 п’ятниця
Тема: Архітектура
комп’ютера. Історія засобів опрацювання інформаційних об’єктів. Процесор, його
призначення. Пам'ять комп’ютера. Зовнішні та внутрішні запам’ятовуючі пристрої.
Пристрої введення та виведення даних. Пристрої, що входять до складу
мультимедійного обладнання. Технічні характеристики складових комп’ютера. Види
сучасних комп’ютерів та їх застосування.
Теоретична частина. Осмислити текстову інформацію:
Точна архітектура
комп'ютера залежить від обмежень та цілей. Архітектура комп'ютера зазвичай оцінюється
за такими критеріями: потужність, продуктивність, ціна, об'єм пам'яті, латентність (інтервал часу від моменту
запиту даних до отримання їх перших бітів) і виробність. Інколи враховуються інші фактори, такі як розмір, вага,
надійність та можливість розширення.
Найпоширеніша схема
робить детальний аналіз потужності та встановлює, як знизити споживання
потужності, зберігаючи при цьому адекватну виробність.
Макет комп’ютера можна скласти
з таких пристроїв:
·
Монітор;
·
Клавіатура;
·
Навушники з мікрофоном,
·
Веб-камера;
·
Принтер;
·
Сканер;
·
Проєктор;
·
Джойстик.
Що знаходиться в
системному блоці комп’ютера?
Системна плата — важлива частина комп'ютера, що зв'язує в єдине ціле
його основні електронні компоненти (центральний процесор, оперативну і постійну пам'ять, інтерфейси пристроїв вводу-виводу, що під'єднуються до портів.
У одному з перших «персональних» комп'ютерів
MITS Altair 8800 центральна плата була повністю пасивною і
являла собою кілька роз'ємів (слотів), з'єднаних паралельно (даний підхід
пізніше трансформувався у промислову шину S-100, затверджену IEEE).
У Altair 8800 центральний процесор розміщувався на окремій платі, що вставлялася
у один зі слотів, так само як і контролери пристроїв вводу-виводу.
Сучасні системні плати можуть містити наступні компоненти:
·
Центральний процесор,
що здійснює більшість обчислень, потрібних для виконання комп'ютерних програм.
Через виділення процесором тепла він зазвичай охолоджується за допомогою
радіатора з додатковим вентилятором або без; існують і системи рідинного
охолодження. Починаючи з середини 2010-х років більшість процесорів містять
також вбудований графічний співпроцесор. Тактова частота процесора визначає, як
швидко він виконує інструкції, і вимірюється як правило у мегагерцах або
гігагерцах. Багато[які?] сучасних процесорів
мають можливість понаднормового збільшення частоти («розгін», «оверклокінг»),
при цьому відповідно збільшується його тепловиділення.
·
Набір
мікросхем підтримки, або чипсет (англ. chipset), що як правило включає
так званий північний міст і опційно південний міст. Головні функції чипсета:
організація інтерфейсу між процесором, оперативною пам'яттю, шинами розширення
і вбудованими пристроями вводу-виводу.
·
Оперативна пам'ять (RAM),
де зберігаються код і дані програм, які виконує процесор. Модулі оперативної
пам'яті як правило виготовляються за стандартом DIMM; починаючи приблизно
з 2015 року типовими об'ємами модулів DIMM є 2, 4 або 8 гігабайт.
·
Мікросхеми постійної пам'яті (ROM), де
зберігається firmware або базова система вводу-виводу —
спеціальна програма, що починає виконуватися, коли на комп'ютер подається
живлення або він перезапускається. Процес початкового «розкручування» системи
називається bootstrapping[en].
·
Шини розширення зі
з'єднувачами або слотами, до яких під'єднуються плати, що
реалізують додаткову функціональність.
·
Гальванічний елемент для живлення напівпостійної пам'яті BIOS.
·
Мікросхеми відеоконтролера, у випадку, коли
системна плата має відеовихід для під'єднання монітора.
·
Інші контролери і інтерфейси вводу-виводу.
Карти
розширення
Карта розширення (від англ. card), або плата розширення — друкована плата зі стандартизованим
роз'ємом, що може бути вставлена у слот на системній платі з метою розширення
функціональності комп'ютера. Наприклад, якщо системна плата не містить
вбудованого аудіоконтролера, але має слот розширення, проблему можна вирішити
додаванням у слот звукової плати.
Пристрої збереження
інформації, накопичувачі
Жорсткий
диск — пристрій збереження інформації довільного доступу, заснований на
принципі магнитного запису. Твердотільний накопичувач (SSD) — комп'ютерний
енергонезалежний запам'ятовуючий пристрій, на основі мікросхем пам'яті; альтернатива
жорсткому диску. Оптичний накопичувач — електричний пристрій для
зчитування і (залежно від конструкції) запису інформації з оптичних носіїв (наприклад, CD-ROM або
DVD-ROM).
Мультиме́діа (лат. Multum + Medium) — комбінування різних форм представлення інформації на одному носієві, наприклад текстової, звукової і графічної, або, останнім часом все частіше — анімації і відео. Характерна особливість мультимедійних об'єктів та
продуктів — наявність гіперпосилання. Поняття, що означає сполучення звукових, відео, графічних, текстових і цифрових сигналів, а також
нерухомих і рухомих образів і конструкцій. Так, мультимедійна база даних буде вміщувати текстову і образну інформацію, відеокліпи і таблиці, і все це має однаково легкий доступ.
Мультимедійна послуга дозволяє користувачеві посилати, одержувати і
використовувати будь-яку форму інформації, взаємозамінну і взаємодоповнюючі за
бажанням.
Список деяких мультимедіа програвачів
Практична частина. Виконати завдання на сторінці:
Створити презентацію «Як модернізувати комп’ютер?»
Результат цієї роботи надіслати на електронну
адресу учителя інформатики: vinnser@gmail.com (Сергій
Петрович) ktdfz@i.ua (Юрій
Васильович)
Назва архівованого файлу: Прізвище_імя_ клас_Модернізація
28.09.2020, понеділок - 02.10.2020 п’ятниця
Перевірка знань.
Довідкова інформація
Комбінації гарячих клавіш, що працюють у будь-якій oпераційній cистемі Windows та браузері:
1. Ctrl + C - копіювати виділене у буфер обміну.
2. Ctrl + C двічі - побачити зміст буфера обміну, натисніть
3. Ctrl + V - вставити з буфера обміну (текст, об’єкти)
4. Ctrl + A - виділити все (текст, об’єкти)
5. Ctrl + N - створити новий документ
6. Ctrl + O - відкрити
7. Ctrl + S - зберегти поточний документ, проект і т.д.
8. Ctrl + W - закрити вікно
9. Ctrl + X - вирізати виділене
10. Ctrl + Z - скасувати останню дію
Ctrl + Y - наприклад, зробили зміни в документі, не сподобалося і відмінили їх, а потім подумали, що було добре, то цією комбінацією клавіш можна повернутися назад, і повторити відмінені
Немає коментарів:
Дописати коментар