середа, 12 вересня 2018 р.

Форматування текстового документа.


Практична робота.  Текстовий редактор. Форматування текстового документа.

Вимоги до текстового документа:
  Виконати налаштування параметрів сторінки:
Формат сторінки - А4; ліве поле - 2,5 см, праве поле – 1,5 см, верхнє поле – 1,5 см, нижнє поле – 2 см.
Виконати налаштування параметрів об’єктів на сторінці:
Заголовок – вирівнювання по центру, шрифт - Times New Roman, рівень контуру – напівжирний курсив, розмір шрифту - 18 пт,  колір – темно-синій.
Основний текст – вирівнювання по ширині, шрифт -Calibri, розмір - 16 пт,  колір – фіолетовий.
Абзаци:  лівий відступ першого рядка – 1 см, міжрядковий інтервал – 1,5 см, інтервал між абзацами: перед абзацами 15 пт  і після абзаців 15 пт.
Список розташувати у дві колонки  на аркуші з нумерацією: вигляду:
 1)_____; 
2)______; 
Нижній колонтитул: містить запис про автора роботи, а саме: П.І.Б. учня, клас, дата виконання роботи.
Колір сторінки: оранжевий. Водяний знак: тризуб. Рамка: фіолетова.
Вставити номери  сторінок у верхньому колонтитулі.
Вставити зображення символу "@" розміром 78x60 пт в нижньому правому кутку сторінки.
Вставити титульну сторінку, скориставшись шаблоном "Рух", на якій прописана назва "Правила безпеки та етикет електронного листування"
Вставити текстове поле на титульну сторінку, в цьому полі записати "П.І.Б. учня, клас, дата виконання роботи" і розмістити це текстове поле внизу титульної сторінки.

Зразок тексту для опрацювання:

Правила безпеки та етикет електронного листування

Електронна пошта - засіб спілкування людей, тому вона передбачає дотримання певних правил ввічливості. Деякі з них не відрізняються від загальноприйнятих норм людського спілкування:    
-починати текст листа слід з привітання, завершувати підписом;            
-якщо звертаєтеся до людини, з якою ви особисто не знайомі, називайте себе;
-не забудьте вжити слова «будь ласка», якщо звертаєтеся до кого-небудь з проханням;
-подякуйте, якщо хтось допомагає вам;
-слідкуйте за тоном вашого листа, намагайтеся уникати фраз, що можуть стати причиною конфлікту на релігійній, расовій, політичній чи іншій основі;
-не надсилайте в листах неперевірені дані без посилання на їхнє джерело;
намагайтеся не допускати граматичних помилок, використовуйте  засоби перевірки орфографії, надані поштовою службою.
-зазначайте тему свого листа. Часто користувач орієнтується саме на тему, коли переглядає пошту та обирає листи для отримання із сервера;
-не пишіть увесь текст листа великими літерами - його важко читати
не зловживайте позначкою високої важливості листа;
-не надсилайте в листах оголошень і реклами, якщо вони не є предметом обговорення;
-включайте до повідомлення цитати з листа, на який відповідаєте якщо ви посилаєтеся на деякі слова співрозмовника;
-не додавайте без потреби прикріплення до листа, це суттєво впливає на його розмір. За можливості стискайте файли, що прикріплюються. використовуючи програми-архіватори. Повідомляйте адресата, як: файли додаєте до листа, оскільки часто через прикріплені файли розповсюджуються комп'ютерні віруси.



Завдання для практичного виконання
 в MS Word
1.     Текстовий документ має 6 абзаців тексту різних форматів. Змініть форматування абзаців так, що усі непарні абзаци в три колонки і формат першого абзацу, а усі непарні абзаци в дві колонки і формат другого абзацу.
2.     Створити клітинковий  папір на сторінці.
3.     Змінити орієнтацію непарних сторінок на альбомну.
4.     Змінити формати парних сторінок на формат А6.
5.     Змінити тло сторінки: 1) на гранітну текстуру. 2) на візерунок "горизонтальна цегла".
6.     Створити тему сторінки і розташувати на ній довільні фотографії.
7.     Змінити тло сторінки на довільне зображення.
8.     Створити водяний знак «Герб ліцею» на сторінці.
9.     Створити межі сторінок на сторінці.
10.        Створити межі та заливку окремого абзацу на сторінці.
11.     Створити текст на сторінці у дві колонки з розділювачем.
12.     Створити маркований список на сторінці між абзацами.
13.      Згурупувати  трикутник в середині квадрат на сторінці з позначеними вершинами АВС та RTHG
14.         Створити куб на сторінці з підписаними вершинами  та вписати в нього правильну трикутну піраміду, згурупувати все це в один об'єкт.
15.    Створити символи  з умлаутом на сторінці.
16.       Створити номерацію сторінок, починаючи з 3 сторінки.
17.         Створити титульну сторінку для текстового документа.
18.        Створити брошуру на 4 сторінки з нумерацією сторінок.
19.          Створити таблицю згідно зразку, не використовуючи фігури.
Дата
Предмет
Залік

1

5
2
3

4




2                               4

20.Створити об’ємні  шрифти для букв  із слова «Інформатика».

21.Створити три прозорі фігури, що мають перетин, при цьому трикутник розташовано на першому плані, ромб - на другом плані, квадрат - на задньому плані.
22. Створити три розділи у тексті і сформатувати авто-зміст згідно цих розділів.
23. Створити гіперпосилання: з 1-ої сторінки на 3-ю сторінку,   зі сторінки 3 на сторінку 2.


Практична робота  «Текстові документи»

Завдання. Самостійно створити презентацію згідно сценарію.

СЦЕНАРІЙ УЧНІВСЬКОЇ  ПРЕЗЕНТАЦІЇ  «Текстові документи»

Слайд 1. Заголовок(розмір: 49 пт): ТЕКСТОВІ ДОКУМЕНТИ (анімований). Підзаголовок(розмір: 37 пт): П.І.Б учня, котрий створює презентацію, клас, дата створення. Ілюстрації: анімоване фото, що містить емблеми текстових процесорів МS Word, LibreOffice Writer. Анімація для переходу на другий слайд.
Слайд 2. Заголовок: Що означає термін «формат сторінки текстового документа»? Текст(розмір: 22 пт): перелік форматів текстових документів(doc, docx, dotx, rtf, txt, тощо). Ілюстрації: схема запису форматів текстового документа(без анімації). Анімація для переходу на третій слайд.
Слайд 3. Заголовок: Що означає термін «текстовий документ у форматі веб»? Текст: перелік форматів веб-документів. Ілюстрації: анімація у вигляді швидкої зміни декількох ілюстрацій, на яких є веб сторінки. Анімація для переходу на четвертий слайд.
Слайд 4. Заголовок: Як вставити символи в текст, яких немає на клавіатурі? Текст: скріншот Вкладки «Вставлення» і групи «Символи», тобто таблиці символів. Ілюстрації: таблиці символів. Анімація для переходу на п’ятий слайд.
Слайд 5. Заголовок: Що означає термін «Список»? Текст: Характеристики  та класифікація списків. Ілюстрації: Марковані списки. Нумеровані списки. Комбіновані списки. Анімація для переходу на 6 слайд.
Слайд 6. Заголовок:   Як  розмістити текст в декілька колонок?  Текст:    про інструмент «Стовпці» та форматування декількох колонок у тексті. Ілюстрації: текст з трьома колонками на сторінці. Анімація для переходу на 7 слайд.
Слайд 7. Заголовок: Як додати формулу до тексту? Текст: відомості про редактор формул. Ілюстрації: фото редактора формул. Анімація для переходу на 8 слайд.
Слайд 8. Заголовок(з анімацією):  Як вставляти таблиці в текст? Текст:  Перелік  способів створення таблиць? Ілюстрації: таблиці в тексті. Анімація для переходу на 9 слайд.
Слайд 9. Заголовок(з анімацією):  Як створити графічні об’єкти в тексті? Текст: Перелік  властивостей графічних об’єктів. Ілюстрації: скріншот вкладки «Формат» для графічних об’єктів. Анімація для переходу на 10 слайд.
Слайд 10. Заголовок(з анімацією):  Як вставити верхній та нижній колонтитули на сторінку?   Текст: перелік форматів різних колонтитулів.  Ілюстрації: скріншот  колонтитулів на сторінці. Анімація для переходу на 11 слайд.
Слайд 11. Заголовок: Як  групувати різні графічні об’єкти на сторінці в один об’єкт? Текст: відомості про спосіб групування об’єктів. Ілюстрації: фото згрупованих об’єктів на сторінці. Анімація для переходу на 12 слайд.
Слайд 12. Заголовок(з анімацією): Як відобразити невидимі символи та знаки на сторінці? Текст: Перелік невидимих символів на сторінці. Ілюстрації: скріншот сторінки, на якій відображено невидимі об’єкти на сторінці. Анімація для переходу на 13 слайд.
Слайд 13. Заголовок(з анімацією):  Як створити власний стиль для форматування абзацу в тексті? Текст: Перелік основних дій для створення власного стилю. Ілюстрації: скріншот вікна для створення власного стилю. Анімація для переходу на 14 слайд.
Слайд 14. Заголовок(з анімацією): Як встановлювати розміри полів на сторінці? Текст: перелік видів полів на сторінці. Ілюстрації: схема розташування дзеркальних полів на сторінках. Анімація для переходу на 15 слайд.
Слайд 15. Заголовок(з анімацією): Як створити гіперпосилання в тексті? Текст: Перелік дій для створення гіперпосилання в тексті. Ілюстрації: скріншот інструментів для створення гіперпосилання в тексті? Анімація для переходу на 16 слайд.
Слайд 16. Заголовок(з анімацією): Як створити кілька розділів в текстовому документі? Текст: Основні дії для створення розділів в текстовому документі. Ілюстрації: скріншот інструментів для створення розділів. Анімація для переходу на 17 слайд.
Слайд 17. Заголовок(з анімацією): Як створюється альбомна орієнтація сторінки? Текст: Перелік основних дій для створення альбомної орієнтації сторінки. Ілюстрації: скріншот інструментів для створення альбомної орієнтації сторінки. Анімація для переходу на тринадцятий слайд.
Слайд 18. Заголовок(з анімацією): Як із  плоскої фігури зробити просторову фігуру? Текст: Перелік властивостей об’ємної фігури. Ілюстрації: скріншот інструментів об’ємного обертання фігури. Анімація для переходу на 19 слайд.
Слайд 19. Заголовок(з анімацією): Текст: Як переглянути структуру текстового документа?. Ілюстрації: фото  структури текстового документа. Анімація для переходу на 20 слайд.
Слайд 20. Заголовок(з анімацією):Як автоматично створити зміст текстового документа? Текст: Перелік дій для створення автоматичного змісту документа. Ілюстрації: скріншот інструментів для автоматичного змісту документа. Анімація для переходу на 21 слайд.
Слайд 21. Заголовок(з анімацією): Як створити текстовий документ на основі шаблону? Текст: Перелік назв вбудованих шаблонів текстових документів. Ілюстрації: скріншот шаблонів текстових документів. Анімація для переходу на 22 слайд.
Слайд 22. Заголовок(з анімацією): Як створити засоби навігації в текстовому документі? Текст: Перелік  способів навігації та орієнтування в текстовому документі. Ілюстрації:  скріншот засобів орієнтування в текстовому документі. Анімація для переходу на 23 слайд.
Слайд 23. Заголовок(з анімацією): Які дії можна виконати над символом? Текст: Перелік  дій, що  можна виконати над символом? Ілюстрації: фото властивостей символів в тексті. Анімація для переходу на 24 слайд.
Слайд 24. Заголовок:  Як створити текстовий документ, в якому непарна сторінка має книжкову орієнтацію, а парна сторінка має альбомну орієнтацію? Текст: Повідомлення  про алгоритм дій. Ілюстрації: фото   зразку різних орієнтацій сторінки.
Слайд 25. Заголовок: Яку створити текстовий документ, в якому надрукований текст невидимими символами на білому тлі сторінки? Текст: Повідомлення про створення невидимого тексту на сторінці.
Слайд 26. Заголовок: Як створити текстовий документ, в якому перша сторінка має формат А4, а друга сторінка має формат А5 з орієнтацію «книжкова», третя сторінка має формат А6 з орієнтацією «альбомна»? Текст: Повідомлення про створення орієнтацій сторінки.

Слайд 27. Заголовок: Дякую за увагу! Текст: Перелік  джерел інформації. Ілюстрації: фото  авторів презентації. 

Немає коментарів:

Дописати коментар