неділя, 20 травня 2018 р.

Компетентнісні завдання


Що таке дослідження властивостей інформаційної моделі?
Використання комп'ютера для дослідження інформаційних моделей
 різних об'єктів і систем дозволяє вивчити їх зміни залежно від значення 
тих або інших параметрів. Процес розробки моделей і їх дослідження
 на комп'ютері можна розділити на кілька основних етапів.
На першому етапі дослідження об'єкта або процесу звичайно 
будується описова інформаційна модель. Така модель виділяє
 істотні (суттєві, змістовні, описові) з погляду цілей проведеного дослідження
 параметри об'єкта(а це є вимірювальні властивості об'єкта та їхні діапазони(шкали) значення)
а несуттєвими параметрами зневажає, бо їх виміряти не можливо.
На другому етапі створюється формалізована модель, тобто описова інформаційна модель
 записується за допомогою якої-небудь формальної мови. 
У такій моделі за допомогою формул, рівнянь, нерівностей та ін. 
фіксуються формальні співвідношення між початковими й кінцевими значеннями 
властивостей об'єктів, а також накладаються обмеження на припустимі значення цих властивостей.
Однак далеко не завжди вдається знайти формули, 
що явно виражають шукані величини через вихідні дані. 
У таких випадках використовуються наближені математичні методи, 
що дозволяють одержувати результати із заданою точністю.
На третьому етапі необхідно формалізовану інформаційну модель перетворити в комп'ютерну модель, тобто виразити її на зрозумілій для комп'ютера мові. Існують два принципово різні шляхи побудови комп'ютерної моделі:
1)  побудова алгоритму рішення завдання і його кодування на одній з мов програмування;
2) побудова комп'ютерної моделі з використанням одного з додатків (електронних таблиць, СУБД та ін.).
У процесі створення комп'ютерної моделі корисно розробити зручний графічний інтерфейс, який дозволить візуалізувати формальну модель, а також реалізувати інтерактивний діалог людини з комп'ютером на етапі дослідження моделі.
Четвертий етап дослідження інформаційної моделі полягає в проведенні комп'ютерного експерименту. Якщо комп'ютерна модель існує у вигляді програми на одній з мов програмування, її потрібно запустити на виконання й одержати результати.
Якщо комп'ютерна модель досліджується в додатку, наприклад в електронних таблицях, можна провести сортування або пошук даних, побудувати діаграму або графік і так далі.
П'ятий етап полягає в аналізі отриманих результатів і коректуванню досліджуваної моделі. У випадку відмінності результатів, отриманих при дослідженні інформаційної моделі, з вимірюваними параметрами реальних об'єктів можна зробити вивід, що на попередніх етапах побудови моделі були допущені помилки або неточності. Наприклад, при побудові описової якісної моделі можуть бути неправильно відібрані істотні властивості об'єктів, у процесі формалізації можуть бути допущені помилки у формулах і так далі. У цих випадках необхідно провести коректування моделі, причому уточнення моделі може проводитися багаторазово, поки аналіз результатів не покаже їх відповідність досліджуваному об'єкту.



Завдання «Фермер»
Фермер, вивчивши попит на ягідні культури у своєму регіоні, планує 70 % своєї земельної ділянки площею 2 га відвести під вирощування полуниці. Для цього він збирається звернутися до керівництва банку із листом про надання йому відповідного кредиту.
Завдання:
1.  Розсаду фермер планує закупити в інтернет-магазині «Дім і сад» із розрахунку 40-60 тис. кущів на 1 га. Розрахуйте кількість кущів певного сорту полуниці.
2.  Розрахуйте потрібну суму на закупку розсади за умови, що за першу сотню кущів покупець платить повну вартість, за кожну наступну сотню вартість зменшується на 1% від попередньої вартості.
3.  Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
4.  Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
5.  Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
6.  Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
7.   Оберіть середовище для виконання завдання: табличний процесор чи середовище програмування.
8.  Створіть лист для отримання фермером кредиту від банку, у якому подайте потрібні дані, висновки та аргументуйте їх. Додайте у текст листа зображення вибраного сорту полуниці.
9.  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання: текстовий документ; архів електронної таблиці чи проекту, розроблений у середовищі програмування.
 Критерії оцінювання виконання завдання
Критерій
Кількість балів
Зрозумів умову завдання
1 бал
Вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку
2 бали
Вміє здійснювати пошук в Інтернеті
1 бал
Вміє створювати електронні таблиці
2 бали
Вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату
1 бал
Вміє знаходити стратегію розв'язування задачі
2 бали
Вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання
2 бали
Правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних
1 бал


Компетентнісне завдання СВЯТО
Завдання «Дитяче свято»
У вашого двоюрідного брата скоро день народження — йому виповниться 7 років. Його батьки звернулися до вас за допомогою у створенні кошторису для проведення дитячого свята.
Брат хотів би запросити 11 друзів. Пригощати гостей заплановано вдома двома видами тістечок, соком і морозивом, які можна придбати в одному із супермаркетів. Кімнату можна прикрасити повітряними кульками власними силами або замовити оформлення в агенції «Веселий клоун», про яку батьки багато чули та хотіли б отримати її контактні дані, щоб запросити клоуна для проведення свята.
Завдання:
1.  Оберіть форму подання знайдених відомостей, яка буде зручна для перегляду батьками:
ü презентація,
ü електронний лист,
ü текстовий документ,
ü проект, підготовлений мовою програмування.
2.  Передбачте, що батькам слід повідомити URL-адреси сайтів супермаркетів, в яких найвигідніше на вашу думку купувати тістечка, морозиво та соки.
3.  Вказати, які дані для розв'язання задачі вам потрібно знайти.
4.  Вказати URL-адреси використаних пошукових служб.
5.  Вказати ключові слова для пошуку потрібних відомостей.
6.  Вказати URL-адреси сайтів, на яких знайшли необхідні дані.
7.  Створити й використати електронну таблицю.
8.  Обгрунтувати доцільність користування послугами агенції «Веселий клоун»
9.  На електронну адресу вчителя надішліть розв'язок завдання:
ü архів опрацьованої електронної таблиці;
ü  архів представлення результатів батькам.
10.  Описати, які програми використано для виконання завдань?
Критерії оцінювання виконання завдання
Критерій
Кількість балів
Зрозумів умову завдання
1 бал
Вміє формулювати критерії відбору даних для пошуку
2 бали
Вміє здійснювати пошук в Інтернеті
1 бал
Вміє створювати електронні таблиці
2 бали
Вміє обґрунтовувати вибір візуалізації подання результату
1 бал
Вміє знаходити стратегію розв'язування задачі
2 бали
Вміє робити висновки щодо спрямованості наявних відомостей на розв'язування конкретного завдання
2 бали
Правильно обирає засіб для розв'язування завдання та подання даних
1 бал

V. Рефлексія.
                    Сьогодні на уроці:
1. Я навчився…………………………………………………………….
2.Було легко………………………………………..................................
3.Було важко…………………………………………………………….
4.Найбільш сподобалось……………………………………………….
5.Своєю роботою на уроці я (задоволений, не зовсім, зовсім незадоволений)
6.Вважаю, що робота однокласника……………………………була   найкращою

Немає коментарів:

Дописати коментар