Запитання до аудиторії: Як створити механізми
ефективного інформування в презентації?
Відповідь: Ефект
полягає у тому, що в комп’ютерній презентації має бути присутня інформація двох
видів: основна(відкрита інформація) і
додаткова(прихована), призначена для того, щоб створити умови, які б сприяли
усвідомленню головної ідеї, яка закладена у зміст презентації.
Запитання до аудиторії: У вигляді яких маркерів-маніпуляторів
можуть використовуватися різні атрибути та маркери дизайну?
Сценарій презентації
«Як створити ефективне інформування в презентації?»
Слайд 1.
Заголовок: «Як створити ефектне
інформування в презентації?»
Підзаголовок: Автори презентації, клас, дата
створення презентації.
Графічні об’єкти: фото доповідача з інтерактивною дошкою.
Слайд 2.
Заголовок слайду: «Які є принципи
функціонального дизайну?»
Текст на слайді розміром 20пт: В презентації має бути присутня інформація чотирьох
видів:
·
основна(відкрита інформація у вигляді запитань
до аудиторії);
·
додаткова(прихована інформація на слайдах у
вигляді відповідей на запитання);
·
допоміжна
інформація(джерела інформації, відеоряди, аудіо, які закарбуються у свідомості);
·
навігаційна
інформація(кнопки переходу між слайдами, закладки, гіперпосилання).
Графічні об’єкти: схема видів інформації на слайдах.
Слайд 3.
Заголовок слайду: «У чому
полягає конструктивна сутність змісту презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Показати характеристичні, оригінальні
та унікальні властивості об’єктів, що розкривають суть теми.
Графічні об’єкти: класифікація властивостей об’єктів дизайну.
Слайд 4.
Заголовок слайду: «У чому
полягає естетична структура презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Красиве практичне застосування об’єктів
та інформаційна користь від об'єктів, що розкривають суть теми презентації у
різних сферах діяльності.
Графічні об’єкти: Ілюстрація форм
та зразків дизайну на слайді.
Слайд 5.
Заголовок слайду: «З яких тематичних розділів складається презентація?»
Текст на слайді розміром 20пт: Показати кількісні, якісні або системні характеристики
об'єктів, що розкривають суть теми за
допомогою таблиці і діаграми або засобами
SmartArt.
Графічні об’єкти: Ілюстрація таблиці та об’ємної діаграми на слайді.
Слайд 6.
Заголовок слайду: «Для чого
потрібні дослідні та лабораторні розділи презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Перелік різних взаємодій між об'єктами,
що розкривають суть теми.
Графічні об’єкти: Ілюстрація рухомих взаємодій об’єктів на слайді.
Слайд 7.
Заголовок слайду: «З чого
складаються мотиваційні розділи
презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Прогнозування подальшого розвитку об'єктів, що розкривають суть теми.
Графічні об’єкти: Ілюстрація прогнозів у вигляді діаграм на слайді.
Слайд 8.
Заголовок слайду: «Як
створювати моніторингові розділи
презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Опитувальники та дослідження точок
зору на проблемні об'єкти, що розкривають суть теми.
Графічні об’єкти: Ілюстрація моніторингів та опитувань у вигляді діаграм на слайді.
Слайд 9.
Заголовок слайду: «З чого
складаються стратегічні розділи
презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Показати досліди над властивостями об’єктів, які
можна легко змінювати. Щоб отримувати корисні результати діяльності.
Графічні об’єкти: Ілюстрація об’єктів, які можна запрограмувати.
Слайд 10.
Заголовок слайду: «Для чого
потрібні маніпулятивні розділи
презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: дослідження інваріантних властивостей об’єктів, які не можна легко змінювати.
Графічні об’єкти: Ілюстрація об’єктів, які не можна
запрограмувати.
Слайд 11.
Заголовок слайду: «Для чого
потрібні концептуальні розділи
презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Створюйте і досліджуйте принципи на
яких будують концепції та властивості
об’єктів, і не маніпулюйте уже досягнутими успіхами та ризиками.
Графічні об’єкти: Ілюстрація об’єктів, які створив дизайнер Ешер.
Слайд 12.
Заголовок слайду: «Для чого
потрібні творчі розділи презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Поважайте власну інтуїцію, слухайте власне
серце, і шукайте слабкі місця в
розділах своєї презентації та виправляйте їх.
Графічні об’єкти: Ілюстрація об’єктів реклами, які створив дизайнера
реклами Дж. Х. Луїса.
Слайд 13.
Заголовок слайду: «Для чого
потрібні емоційні розділи презентації?»
Текст на слайді розміром 20пт: Поважайте власний ентузіазм та почуття, показуйте їх у вигляді анімації, і не маніпулюйте ними дуже
часто, бо отримаєте «інформаційні джунглі».
Графічні об’єкти: Ілюстрація об’єктів анімації та відеореклами ,
яку створили самі.
Конструктивна сутність(зміст) і функціональна структуру
дизайну(функціонал) презентації з точки
зору інформаційно-психологічних механізмів формування свідомості аудиторії та напрямків
її корекції сформулюємо у таких
принципах:
·
принцип задоволення потреб аудиторії - відображає необхідність мати точні і
докладні відомості про характеристики вами керованої презентації(знати більше
знань, ніж її є в презентації) ;
·
принцип цілеспрямованості - повинні бути чітко сформульовані головні і
проміжні цілі презентації;
·
принцип володіння реальним інформаційним
ресурсом – глибоке знання
своїх інформаційних, функціональних та
інтелектуальних можливостей для керування змінами в інформаційному просторі презентації
;
·
принцип осягнення інформаційного простору можливих рівнів знань аудиторії - знання які є
можливості зміни повсякденної свідомості аудиторії;
·
принцип наявності зв'язків - необхідні прямі і зворотні зв'язки між
керуванням презентацією і керуванням увагою аудиторії. Однак, зв'язків не
повинно бути занадто багато: слід уникати надмірних зв'язків, що спотворюють
інформацію про стан керованого об'єкта;
·
принцип експертної оцінки(або харизми презентатора) - мати представницьку і надійну систему
критеріїв і показників, які дозволяють оцінити результативність впливу даної презентації
на аудиторію.
Технологія
створення інформаційного дизайну презентації враховує такі складові:
·
логічний
рух до відмінностей між об’єктами, які виокремлюють певний об'єкт серед
інших;
·
якісне та
кількісне виокремлення особистісних характеристик чи параметрів об’єктів в
презентації;
·
вписування
інформаційних об’єктів змісту у символічне уявлення про лідера, про зразок,
відбір їх характеристик, які відповідають цій ідеалізації;
·
вписування
технологічно змінюваних об’єктів у модель вже реалізованого зразка;
·
вписування
ролі доповідача в модель поведінки актора, тобто в контекст символічно
насиченого суб'єкта, що сидить в аудиторії;
·
активне
використання супутніх символів щодо створення візуальних характеристик змінюваних
об’єктів;
·
активне
управління засобами керування об’єктами при масовій комунікації.
·
боротьба
з автономними потоками комунікації (чутки, маніпуляції та ін.);
·
символізація
автономних сфер (фон, заливка, контури об’єктів тощо).
Технологія
створення естетичного дизайну
презентації враховує такі складові:
·
Композиція простору, розміщення нашарувань, площин та опуклих поверхонь на слайді;
·
Колірне вирішення проблемних ситуацій;
·
Освітлення та затінення об’єктів на слайді;
·
Обробка поверхонь різними напрямними або кривими;
·
Декорування деталей об’єктів на слайді;
·
Озеленення порожнин на слайді;
·
Світлозвукові ефекти анімаційних об’єктів на
слайді.
Узагальнення:
Програмне середовище Microsoft PowerPoint
2010 надає велику палітру можливостей для створення і спільного використання
динамічних презентацій. Широкі можливості роботи з відео- і аудіофайлами
дозволять без зусиль створити лаконічний і яскравий відеоролик, який справить
незабутнє враження на аудиторію. Нові і поліпшені засоби редагування відео та
фотографій, графічні елементи SmartArt і ефекти анімації дозволять привернути
увагу до презентації. Крім того, PowerPoint 2010 дозволяє працювати одночасно з
іншими користувачами або розміщувати презентацію в Інтернеті і звертатися до
неї за допомогою веб-браузера або смартфона під керуванням Windows Mobile
практично з будь-якого місця.
Інструктаж до
практичної роботи.
1.Не забувайте
дотримуватися правил техніки безпеки при виконанні завдань.
2.ЯК ДОДАТИ У
ПРЕЗЕНТАЦІЇ ЕНЕРГІЮ І ВІЗУАЛЬНІ ДІЇ?
Економте час і кошти, застосувавши до фотографій та об’єктів
готові шаблони і складні художні ефекти
без використання додаткових програм редагування зображень. Перетворіть
зображення в захоплюючі і яскраві картинки за допомогою нових і поліпшення
художніх ефектів, таких як насиченість і
температура кольору, яскравість і контрастність, розмиття, акварель, і
інструмента «кисть».
3. ДОДАВАННЯ І ПЕРСОНАЛІЗАЦІЯ ВІДЕО в
редакторі презентацій
Вставляйте і редагуйте відеофайли безпосередньо в
PowerPoint 2010. Створюйте закладки
на слайдах та редагуйте відео, залишаючи тільки необхідні фрагменти. Елементи
запуску відтворення дозволяє додавати текст
і субтитри, щоб акцентувати увагу
глядачів на окремих сценах. Стильові ефекти, наприклад ефекти переходів, відображення, розмиті рельєфні
рамки і обертання об'ємних об'єктів дозволяють зацікавити аудиторію.
4. Не потрібно бути професійним дизайнером, щоб
створювати професійні діаграми та схеми. Нові і поліпшені графічні елементи
SmartArt дозволяють перетворювати слова в ефектні картинки для більш точного
візуального представлення ваших ідей.
Карта знань № 1б:
1.
Назва
теми презентації! у вигляді запитання, на яке є безліч правильних відповідей. У
вигляді заклику до дії, у вигляді проблемного питання, тощо) Використання дизайну
заголовка і підзаголовку засовами WordАrt.
2.
Мета
презентації для слухача і автора( у вигляді пошуку і осмислення цікавої
інформації про явища та процеси, у вигляді допомоги зацікавленим даною
тематикою, тощо) Використання: графічних
об’єктів та їх дизайн і анімаційного переходу між слайдами.
3.
Перелік
умов організації дослідження та пошуку проблематики з теми(зв'язки з іншими
проектами у вигляді схем та засобів SmartArt).
4.
Мотивація
глядачів та реальна користь від
презентації! ілюстрація практичної та іншої користі від даних об'єктів.
Анімація об’єктів.
5.
Означення
основних понять, термінів, об'єктів, що
розкривають суть теми.(характерні особливості понять, різниця між об’єктами)
6.
Різні
типи класифікації або різні систематизації об'єктів, що розкривають широту властивостей об’єктів згідно
змісту теми. Показати за допомогою схем або використати засоби SmartArt.
7.
Якісні
або системні характеристики об'єктів, що розкривають суть теми. Показати за допомогою таблиці і діаграми або
засобами SmartArt.
8.
Кількісні
або комплексні характеристики об'єктів, що розкривають суть теми. Ілюстрація відео на слайді.
9.
Перелік
сервісу усіх дій і взаємодій між
об'єктами, що розкривають суть теми. Використання маркованих списків
та колонок.
10.
Практичне
застосування і користь від об'єктів, що розкривають суть теми, у різних сферах
діяльності. Ілюстрація призначення об’єктів за допомогою відео.
11.
Оригінальні
та унікальні властивості об’єктів, що розкривають суть теми.
12.
Можливі
шляхи розвитку та удосконалення властивостей об'єктів, що розкривають суть
теми.
13.
Джерела
інформації про об'єкти, що розкривають суть теми.
14.
Дата
виготовлення презентації.
15.
Автор
презентації.
16.
Зв'язок
з автором презентації та його персональними
сайтами.
17.
Подяка
помічникам, слухачам та користувачам презентації.
Зразок практичного завдання:
Картка
1-г
Загальні вимоги до оформлення
слайдової презентації:
Перший
титульний слайд: назва школи, назва проекту, автор проекту (з вказуванням
класу), місто, рік.
Другий
титульний слайд з анімацією.
Слайд-заголовок
– містить презентації з використанням гіперпосилань.
На
кожному слайді передбачити переходи на слайди (налаштування дій): попередній і
наступний слайди; слайд-заголовок; останній слайд; повернення на слайд, звідки
був викликаний підлеглий слайд.
Створювати
слайди по зразку (зразок задається користувачем).
Розумне
використання анімації, всередині одного слайда анімація повинна здійснюватися
автоматично.
Перехід
між слайдами по клацанню мишки.
Наявність фотографій або малюнків.
Не
менше 20 слайдів. Розмір презентації не повинен перевищувати 8 Мб.
Учень обирає тематику творчої роботи над міні-проектом:
Теми.
Моя сім'я (мій клас, мої друзі, моя
спортивна команда). Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
фотографії людей з підписами;
Слайди
членів сім'ї: фотографія, відомості про нього;
Моє улюблене місто (країна). Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
структурні одиниці (фотографії, історія, люди і т. д.);
Слайди
з інформацією.
Відомі люди (артисти музиканти, спортсмени).
Фотоальбом.
Слайд-заголовок:фотографії
артистів (музикантів, спортсменів) з підписами;
Слайди
для кожного артиста: фотографії, відомості про нього, фільмографія.
Художники.
Слайд-заголовок:
фотографії художників або якась з картин з підписом;
Слайди
для кожного художника: фотографії, відомості про нього, картини.
Знаки зодіаку. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
назва 12 знаків з датами;
Слайди
для кожного знаку: картинка, опис.
Можливий
поділ на гороскопи: дитячий, жіночий, чоловічий, сімейний.
Східний гороскоп. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
назва 12 тварин з роками народження від 1900 року до поточного року;
Слайд
для кожної тварини: картинка, опис.
Квітковий гороскоп. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
назва з датами;
Слайди
для кожної рослини: картинка, опис.
Квіти. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
назви з картинками квітів;
Слайди
для кожної квітки: картинка, опис, легенда.
Імена. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
вибір чоловічих або жіночих імен;
Головні
слайди по тематиці: фотографії дівчат або юнаків з іменами;
Слайди
для кожного імені: характеристики людей з такими іменами.
Свята. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
календар на рік, свята виділені контрастним кольором або квадратиком і є
гіперпосиланнями на слайд з святом;
Слайди
з святами: назва свята; картинка; виникнення свята або традиції, або вірш про
свято, або підбірка поздоровлень і т. д.
Рецепти. Фотоальбом.
Слайд-заголовок
– поділ рецептів на перші страви, другі страви, гарніри, десерти і т. д.,
кожний розділ в свою чергу ділиться на назви страв, які є гіперпосиланням на
слайд з рецептом даної страви;
Слайди
з рецептами: рецепт, фотографія або малюнок.
Азбука в картинках. Фотоальбом.
Слайд-заголовок:
український (англійський) алфавіт, голосні – червоним кольором, приголосні –
синім, кожна з букв гіперпосилання на слайд з відповідною буквою;
Слайди
з буквами: на кожну букву картинка, а також загадка з відкаткою на цю букву або
скоромовка на відпрацювання цієї букви, вірш про букву і т. д.
ПІДСУМОК
ЗАНЯТТЯ. Виставлення оцінок за роботу на
уроці. Коментування і запис дом.завдання:_параграф:14.
Для середнього рівня: №1; №2; для високого рівня: №5;№7 сторінки:94-102.
Фінальне
фронтальне опитування для моніторингу рівня глибини осмислення вивченого
матеріалу:
1)При
яких умовах можна використовувати властивості об’єктів:
А)колірної
схеми слайдів; Б)макетів слайду; В)діаграм на слайді?
Які з цих властивості об’єктів можна легко
змінювати?
Критерії оцінок проекту-презентеції
PowerPoint ПРЕЗЕНТАЦІЯ
Учень:____________________________клас:________________Дата
Види ознак і критерій
|
діапазон БАЛІВ
|
ОЦІНЮВАННЯ УчнЯМИ
|
ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМ
|
СТВОРЕННЯ СЛАЙДІВ
|
|||
Наявність
на перших слайдах проблемних запитань та відкритих тем з
метою її розв’язання або осмислення. Заптання поставлені таким чином, що на
них можна дати декілька правильних відповідей.
|
0-12
|
||
Як вид
графічного розбиття слайдів на частини (загловок, текст,
графіка, схема, таблиця, діаграма) реально допомагає сприймати дані проекту.
|
0-12
|
||
Як використані
наявні можливості PowerPoint (який вид
зміни
слайдів, який вид графіки, колірна схема, контури, вікна на слайді, гіперпосилання)
|
0-12
|
||
Як
реалізовано і організовано сценарій
або план вирішення проблем чи наявна і
впорядкована внутрішня навігації по проекту
презентації
|
0-12
|
||
Які графічні знахідки,
організаційні схеми, діаграми, таблиці,
статистичний та логічний аналіз даних допомагають виявити реальні та
модельовані наслідки.
|
0-12
|
||
Які
запропоновані точки зору на проблеми проекту та як показано декілька способів її вирішення. Форсмажорні
ситуації чітко представлені і деякі із них вдалося розв’язати позитивно чи
негативно
|
0-12
|
||
Текстові дані на слайдах лаконічні, чіткі і якісні, розміри відповідають нормам від 18 до 36,
акуратні, без накладань на інші об’єкти та виходів на поля слайду і за межі слайду.
|
0-12
|
||
Яким
чином поставлені проблеми обґрунтовані, чи базуються на наведених
протиріччях. Указана динаміки зміни
процесів та явищ, речей, подій та істот.
|
0-12
|
||
Як
показана співпраця груп, відповідальність та позитивний клімат
сприйняття самих себе.
|
0-12
|
||
Як
відображений вклад кожного учасника проекту?
|
0-12
|
||
Які
види динамічних об’єктів включені до
слайдів.
|
0-12
|
||
Який дизайн фону, фотографій,
картинок, графіки, рисунків, малюнків
їх взаємне розташування на слайдах. Їх кількість. На скільки презентація
візуально приваблива?
|
0-12
|
||
Яка
кількість тексту і символіки на слайдах, як добре прочитуються букви на
темних фонах, на відстані 10 метрів,
чи виділені ідеї і записані в порядку.
|
0-12
|
||
Яка
наявна логіка і система прийняття рішень в представленні проекту на слайдах.
|
0-12
|
||
Презентація
містить використані і створені джерела
інформації та відеоматеріали виконання
проекту
|
0-12
|
||
Як висловлена подяка усім причетним до проекту.
Указана дата виготовлення та
реальний вид звязку з учасниками проекту.
|
0-12
|
||
ВСЬОГО
БАЛІВ
Остаточна оцінка
:
|
Проглянуто:_________________________
Примітка: Кожна презентація може бути
переглянута і переоцінена іншими групами або вчителем.
Немає коментарів:
Дописати коментар